sarahaxelsson

Alla inlägg under december 2013

Av Sarah Axelsson - 30 december 2013 23:33

När vi strax innan tio skulle krypa i säng insåg jag konstigt nog att blöjorna var slut i påsen. Det fanns kvar igår och T använder dom bara på natten så det är nog en blöjtjuv som har vart i farten. Detta innebär att han kommer få sova blöjfri för första gången.
Jag hade egentligen tänkt vänta tills han inte kissat i blöjan på nätterna på en vecka, men det här kan nog bli spännande. Jag tror ändå att han är och känner sig redo och han var nöjd över att få sova utan blöjan.
Han har ju aldrig blöja på sig under dagarna längre så han vet ju vad det innebär. Frågan är ju bara om han kommer ihåg att han inte har blöjan på sig när han vaknar, annars hoppas jag att kisslakanet håller måttet :)

Hur har ni gjort när ni slutat med blöja? Har ni några tips på hur vi ska göra för att slippa byta sängkläder mitt i natten?

Av Sarah Axelsson - 30 december 2013 20:18

Idag har vi vart och lekt av oss på nöjesfabriken, närmare bestämt leklandet.
Jag vågade tillochmed åka fritt fall för första gången i mitt liv. Eller ja, vågade är väl att ta i, men jag gjorde det iaf :)
Det lär nog aldrig hända igen, men nu kan jag iaf säga att jag har gjort det.
T ville också åka, men N skulle vänta tills hon blev vuxen. Tror nog nästan att T också får vänta några år.

Av Sarah Axelsson - 29 december 2013 20:29

Ni vet att jag häromdagen skrev om hur jobbiga nattningarna vart den sista tiden. Idag, för första gången sen jag vet inte när, överlät jag nattningen till A. Satte mig i soffan och väntade på att dom skulle ropa på mig. Men tji fick jag, inte ett ord har jag hört så jag antar att dom sover gott där inne alla tre.
Så att dom inte tänker sova är nog mer en protest mot mig än att dom inte vill sova.

Av Sarah Axelsson - 29 december 2013 19:25

Sanna går in på Ts rum och tycker att det luktar bränt plast, jag som redan är där inne har inte känt någonting. Vi tittar på Ts lilla julgran och ser att plasten har bränt fast i lampan.
Då ser man hur varma ljusen blir på bara nån timme.
Tur att Sanna var här annars hade det nog börjat brinna där inne.
Läskigt att ljusslingorna kan bli så varma. I fortsättningen blir det bara ledljus här hemma.

Nu får julgranen åka till soptippen och när vi väl fått ner de andra slingorna ryker även de. Sen hoppas ja på att de finns lite ledslingor kvar på mellandagasrean.

Nu har jag iaf lärt mig att det inte bara är vanliga ljus man ska hålla koll på och släcka när man går ut från rummet, ljusslingorna kan tydligen vara lika farliga dom.

Av Sarah Axelsson - 29 december 2013 01:47

Hahahaa skrattar så jag gråter. N vakna nyss och börja gapa om att A stinker och nästan gråter för att hon inte vill ligga bredvid honom. A får lägga sig bredvid T som också blir ledsen.... Så imorgon sa N att det är vi som slänger in A i badet (tilläggas bör att han faktiskt inte alls luktade nått konstigt)
Men N kände nog nått som jag inte gjorde.. Och helt ärligt är jag glad att jag inte kände de heller, för luktar de så illa så man börjar gråta av de så måste de va vidrigt ;)

Av Sarah Axelsson - 28 december 2013 19:38

Julen är över och nu är det dags att börja titta efter födelsedagspresenter istället. Aldrig någon lugn och ro ;) N fyller fem och A fyller trettio år i början av februari och jag har ingen aning om vad jag ska köpa.
När jag frågar N vad hon önskar sig svarar hon:
-Ge mig bara någonting som jag inte vet om.
Häromdagen önskade hon sig armband och halsband som jag gjort själv av pärlor :)
A är om möjligt ännu svårare att hitta något till. Och jag sitter här utan några som helst idéer.
Har ni några tips?

Av Sarah Axelsson - 27 december 2013 23:07

Vad hände med mina enkla nattningar? lägga sig med barnen i sängen, läsa bok eller se på film och sen släcka lampan för att sova. Enkelt och mysigt, helt i min smak.
Men den senaste veckan har någonting hänt, nattningen som brukar ta typ 30 minuter tar nu över två timmar. Varken N eller T vill lägga sig och sova så dom triggar igång varandra och pratar, är törstiga, måste kissa, bråkar, väntar på pappa, är hungriga, pussas och smygnyps om vartannat, med både mig och varandra.
Och där ligger jag i mitten och försöker ha tålamod och inte bli arg. Det är inte det lättaste alla gånger. Det är då dom smyger in lite pussar och säger att dom vill mysa med mig så jag ska låta dom va vakna ett tag till.

Nu sover dom iaf efter mycket om och men och jag kan med gott samvete ligga kvar i sängen jag också, nu är det ju ändå redan kvällen, så känns ovärt att gå upp.
Godnatt på er alla!

Av Sarah Axelsson - 27 december 2013 12:52

Efter mycket funderande åkte vi till Köpbarnvagn och köpte en bäst i test stol. Inte lika säker som en bakåtvänd, men iaf det bästa vi kunde hitta framåtvänd.

En concord transformer.
Rosa skulle den ju självklart vara också ;)
Vi har bara provkört den en gång, men N verkade mycket nöjd med sin nya stol och kände sig nog stor när hon fick sitta åt "rätt" håll. T däremot blev lite avundsjuk och ville också vända sig. Men han får allt vänta i några år till innan det är dags.

Presentation


Välkommen in och hälsa på och läs om min familj och vårt liv!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Pyssel


Skapa flashcards