sarahaxelsson

Alla inlägg under september 2016

Av Sarah Axelsson - 25 september 2016 21:37

Idag var det barnens biodag på SF, vilket innebär att det var halva priset på alla biofilmer.
Vi började med Hitta Doris

En helt okej film, men ingen som ja tror vi ser igen. Nova tyckte den va tråkig och Theo att den var lång.

Sen gick vi och åt och köpte godis på hemmakväll, där hade dom både fiskedamm och ansiktsmålning och så fick man filmer, spel och choklad om man köpte nog mycket godis, så de gjorde vi ju såklart ;)

Sen var det dags för nästa bio, jag och Nova gick på SVJ

Nova hade läst boken i skolan och ville verkligen se den och tur var väl de för den var bra.

Theo och Andreas gick på husdjurens hemliga liv och den hade också vart bra, så de blev två bra bior och en okej.

Av Sarah Axelsson - 16 september 2016 21:10

Dagen är kommen när din kropp ska grävas ner, helt plötsligt finns du inte ibland oss mer.
Släkt och vänner samlas idag, föräldrar, syskon och ditt innebandylag.
Allt för att ta ett sista farväl och det gör ont i både kropp och själ.
Du gav oss så mycket glädje och bus, från den dagen du kom till vårt hus.
Med dig i närheten hände alltid nått kul, även om det innebar en massa strul.
Ditt leende smittade av sig på alla du såg, detta
är nått vi ska komma ihåg.
Nu hoppas vi att du har fått din ro,  i våra hjärtan kommer du för alltid att bo.
Livet kommer aldrig bli vad det en gång var, saknaden av dig kommer alltid finnas kvar.
Till den dag vi ses igen, får du ha det så bra vår son, bror och vän.

Tack till alla som kom på begravningen och till alla som skickat pengar till suicide zero och andra hjälporganisationer. Tillsammans kan vi förhoppningsvis hjälpa till att bidra till att andra inte behöver hamna i den här situationen.

Sov så gott nu lillebror!

Av Sarah Axelsson - 13 september 2016 21:33

Datumet säger att en månad redan har gått, en månad full av sorg och saknad. Känns som att tiden har stått still, som att man går runt i en tjock dimma hela dagarna. Livet runtomkring en fortsätter, men jag själv står bara fast på samma punkt. Dagarna går och man gör alla måsten, gör allt man kan för att slippa tänka en stund, men verkligheten kommer alltid ikapp en tillslut.
Tårar blandas med tomhet och även fast det redan är för sent försöker man ändå komma på sätt att ändra på det som skett.
Satt i soffan häromdagen och skrattade åt att Theo retade Andreas. Då tittade Nova på mig och säger att hon inte har sett mig skratta, jag förstod att hon menade på sista tiden och det stämmer, det har inte varit så mycket skratt på sista tiden och det känns orättvist att barnen ska behöva se mig så här och hur mycket man än försöker att dölja det, så märker dom av det ändå.
Även om det känns omöjligt så hoppas jag verkligen att man någongång ska kunna hitta glädjen igen om så bara för en stund. Känna att man faktiskt lever sitt liv igen och inte bara se i kalendern att tiden faktiskt har gått.

Jag saknar dig Magnus!

Presentation


Välkommen in och hälsa på och läs om min familj och vårt liv!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Pyssel


Skapa flashcards