sarahaxelsson

Alla inlägg under augusti 2010

Av Sarah Axelsson - 27 augusti 2010 20:45

Idag har det varit en lång dag. När vi kom till dagis och skulle hämta Nova sa dom att hon hade ramlat och fått ont i handen. Dom trodde även att hon var väldigt trött. Så hon ville bara sitta i mitt knä. Sen insåg jag att hon nog inte alls var trött, utan att hon hade fruktansvärt ont. Hon grät så fort hon rörde på handen, kunde inte göra någonting. Försökte få henne att hålla i en godis, men hon kunde inte greppa med den så godisen bara ramla ur handen. Så vi fick åka till vårdcentralen och även där kunde hon inte hålla i något. Sen när jag skulle bära in henne i bilen för att åka på röntgen måste jag ha råkat stött emot där hon hade ont, vet inte om det var nått som gått ur led eller nått, men iaf så kunde hon röra på handen igen sen :) Kändes lite pinsamt att åka in på röntgen då, men så röntgade dom och kollade på henne. Så nu ska vi in igen om en vecka för att se ifall hon har fått en spricka i armbågen. Hon skulle iallafall få använda armen ordentligt under veckan så skulle dom se igen då. För det skulle väl synas tydligare då ifall det var något eller inte. Hoppas inte det iallafall. Men ursh så orolig man blir när hon har så ont att hon både blir dålig och inte kan röra armen på flera timmar. Tur att det gick över, får se imorgon om det är lika bra då eller om man får hälla i henne ipren som dom sa att vi kunde göra. :S

Jag undrar vad som hände egentligen, känns ju inte som att hon borde få så ont om hon bara ramlade på golvet, måste prata med dom på dagis på måndag och säga till dom att om hon säger att hon har ont och är så där hängig så måste dom ringa mig. Det är ju inte ofta barn får så där ont utan att det går över. Trött var hon verkligen inte, för hon sov inte på hela dagen förens nu när jag la henne för kvällen.. Men vilken tid det tar, vi åkte till vårdcentralen vid två och var inte hemma igen förens klockan sex.

Var in på barnenshus också och köpte en pippidocka till henne för att hon var så duktig. Pippi är värsta grejen de, Nova dansar och sjunger Pippi låten, visserligen bara Pippi, pippi, pippi. Men det är så gulligt. Sen kollar hon på Pippi flera gånger om dagen :) Tur att hon har slutat med teletubbies, pippi är bra mycket roligare. Funderar på om jag ska köpa några tecknade pippi filmer också och se om hon tycker att dom är lika bra. Finns ju inte så många otecknade tyvärr.

Oj, vad jag har skrivit. Nu blir det tv.

Hejsväjs!

Av Sarah Axelsson - 27 augusti 2010 09:53

Har just insett att det här kommer bli svårare än vad jag trodde. Eftersom inte dagis har öppet när jag måste åka funkar det ju inte riktigt som jag vill. Ska ringa och prata med hon som har dagiset sen och se ifall det går att göra lite ändringar i tiderna.

Skulle nog inte vara helt fel att flytta in till stan om jag ändå ska gå i skola och Andreas ska jobba där. Det finns ju ett liknande dagis där också som Nova skulle kunna gå på. Hmm, jag vet faktiskt inte. Kollade lite efter lägenheter, men det finns ju inte direkt någon som man skulle kunna tänka sig att flytta till eftersom vi har en så bra lägenhet nu. Tänker ju inte direkt flytta till en lägenhet på tredje våningen eller nått sånt och vill verkligen inte ha någon utan trädgård. Jag har så mycket krav på en lägenhet nu eftersom jag har den här. Nee, jag vill inte flytta till stan. Måste försöka lösa det här på något annat sätt. Kan ju alltid hoppas att Andreas kan få lite senare tider, eller att han börjar samtidigt som mig på dagarna, men det lär väl inte ske, nu börjar han ju jättetidigt på mornarna.

Nej, nu får jag ta tag i att ringa till dagis och se om det iallafall finns någon fröken som kan börja lite tidigare de dagarna som det behövs.

Ha de bra så länge!

Av Sarah Axelsson - 26 augusti 2010 22:24
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sarah Axelsson - 23 augusti 2010 20:18
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sarah Axelsson - 19 augusti 2010 20:53

För idag är det min födelsedag. Hurra, hurra, hurra.

Jupp, så är det. Har varit en underbar dag. Jag och Nova hade en lååång sovmorgon och sen låg vi och mös tills det var dags för barnkalas vid kyrkan, Mamma följde med oss också. Sen åkte vi hem till Mamma och Pappa och firade mig och åt och öppnade presenter :)

Sen när jag kom hem och öppnade mailen såg jag att jag hade vunnit en röd prinsesstol till Nova på barnsemester.se.

Så nu är jag helnöjd. :)

Tack alla för en fantastisk dag!

Av Sarah Axelsson - 16 augusti 2010 14:19

Nu har kil hela veckan börjat och idag är paraden. Va inte så mycket under veckan men lite ska man väl hinna med att se hade jag tänkt. Ska ta med Nova på barnkalas i kyrkan hade jag tänkt, tror de va på torsdag.

På torsdag fyller jag år också, 24 år, ojojoj, de va inte illa. Börjar bli gammal nu :) Meeen, inte lika gammal som Andreas så det är ju lungt :P

Är klar med sommarkursen nu också, gött de, så nu har jag sommarlov fram tills den 30:onde. Nice, två veckor helt ledig ;)

 

Måste skriva av mig lite också, kan inte sluta att tänka på bråket i helgen. Efter att vi hade pratat igår kändes de helt okej, men sen kom jag på att det faktiskt inte bara är jag som har gjort fel, utan att även du borde be om förlåtelse, för även om jag sårade dig, så sårade faktiskt du mig också. Det var inte bara jag som gick överstyr. Jag hoppas verkligen att du kommer hit någondag under veckan så vi kan snacka om det här för annars kommer det bara ligga kvar i luften tills nästa gång det bryter ut.

 

Aja, nu får det vara bra så här så länge, ska kolla lite på internet nu, sen blir det storhandling om vi hinner det innan paraden. Får se.


Av Sarah Axelsson - 8 augusti 2010 14:01
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sarah Axelsson - 6 augusti 2010 21:33

Idag fyller Nova 18 månader, tiden har gått riktigt fort. Grattis till min stora tjej! Så idag har vi vart hemma hos Mamma och Pappa och ätit vienetta och firat Nova och att jag kom in på skolan.

Självklart skulle hon bli sjuk idag också, tycker alltid hon blir sjuk när det är något. Stackarn, 39,6 hade hon i feber förut. Inte roligt alls. Men nu sover hon iaf så får vi hoppas att hon mår bättre i morgon.

Jag och Andreas sitter i soffan och kollat på SG1. Tyvärr har han kommit lite längre än mig i serien så jag får hoppa bland avsnitten.

Skulle behöva lite böcker när jag börjar skolan också, så ifall det är någon som har sjuksköterskeböckerna och skulle vilja låna ut eller sälja till mig så säg till. Kommer nog behöva en hel del skulle jag tro.

Nu ska jag fortsätta se på filmen.

Puss hej!

Presentation


Välkommen in och hälsa på och läs om min familj och vårt liv!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Pyssel


Skapa flashcards