sarahaxelsson

Alla inlägg under april 2012

Av Sarah Axelsson - 30 april 2012 18:50

Idag har jag gått till arbetsförmedlingen och anmält mig arbetslös. Sen skulle jag prata med försäkringskassan så dom tog bort mig från föräldrapenningen, men dom hade redan stängt så nu får jag vänta till på onsdag.

Det här innebär alltså att jag har sagt upp min plats på skolan. Tog beslutet att det inte var värt att fortsätta och hoppas nu att jag inte ångrar mig i framtiden.

Så nu är det jobbsökande som gäller :)

Mår inge vidare idag så jag ska bara skicka iväg Andreas till affären, äta kvällsmat och sen blir det lite mys med en film i sängen.

Godnatt på er!

Av Sarah Axelsson - 29 april 2012 10:41

Sitter här och funderar på hur jag ska göra med skolan. Om jag ska fortsätta eller om jag ska strunta i de. Just nu är det mest lockande att strunta i de. Jag är inte alls sugen på att fortsätta, men är rädd att jag kommer ångra mig senare om jag inte fortsätter. Fast eftersom jag ändå får börja om från termin 2 spelar de väl inte så stor roll. Då blir det ju ändå som att jag bara har gjort en termin när jag egentligen har gjort två.

Nee, funderar på å säga upp min plats och gå ner till arbetsförmedlingen i morgon och säga att jag är arbetslös. Annars kommer jag sitta här till hösten och läsa fast jag egetnligen inte vill. Å frågan är om man ens kommer klara att plugga utan att va motiverad till det. Bra lär det ju inte gå iaf.

Skulle nog behöva ett jobb istället. Så vet DU nått jobb är det bara att höra av sig :) Skulle ju inte vara helt fel att få jobba som bagare/konditor eftersom det är det jag är utbildad till. Men det känns inte som det finns så många lediga jobb inom det. Iallafall inte här i närheten. Egentligen skulle det nog inte vara helt fel medvilket jobb som helst. Nee, kom igen nu, vässa era geniknölar och hitta ett roligt jobb åt mig!

Nu ska jag dra mig. Räknar med många jobbförslag imorgon ;)

 

Av Sarah Axelsson - 27 april 2012 18:51

Tittade på rixmorgonzoo (tror ja de va) på tv i morse. Där tog de upp ämnet "den första kärleken är den största kärleken". Detta har jag gått och funderat på en hel del idag. Den första tanken som slog mig är, vem kan man egentligen räkna som den första kärleken. Är det killen som man var så galet kär i när man gick på lågstadiet eller är det killen som man blev kär i på högstadiet?! Vem är det som bestämmer att första kärleken ska vara större än någon annan?!

En annan sak som poppade upp i skallen var Andreas, vem var hans första kärlek och är det hans största kärlek? En ganska känlig fråga som man faktiskt aldrig kan få något vettigt svar på. För skulle jag fråga honom om detta skulle han självklart säga att det är jag som är hans största kärlek. Iallafall om han vill sova i samma rum som mig inatt ;)

Nee,för min del är nog inte den första kärleken den största kärleken. Alla kärlekar är ju olika och jag tror egentligen inte att an kan jämföra en kärlek med en annan. Men skulle man på nått sätt kunna mäta vilken kärlek som var störst är nog den sista kärleken den största kärleken för det var han som gav mig det allra bästa i hela världen, Nova och Theo. Och som mamma måste jag ändå säga att den allra största kärleken är kärleken till mina barn!

Hur är det för er? Var första kärleken den största kärleken? Nu är det ett utmärkt tillfälle att kommentera i bloggen så det tycker jag att ni kan göra när ni ändå är inne och läser! Skulle vara lite roligt att få lite kommentarer på vad man skriver i bloggen också och inte bara på facebook :)

 

Av Sarah Axelsson - 26 april 2012 21:21

blir ingenting som det ska. Det är helt sjukt att allt kan bli så förändrat bara för att han är hemma en dag.

Det började redan på morgonen. Eftersom jag var sjuk idag så sov jag extra länge. Andreas gick upp och tog Theo och Nova kom upp efter ett tag. Själv låg jag kvar och tyckte lite synd om mig själv som är sjuk. När jag sen kom upp frågade jag om dom hade ätit frukost, svaret blev att Theo hade fått en macka istället för gröt och Nova hade inte ätit någonting alls. Hur kommer det sig tro? Är det bara när jag är med som barnen behöver frukost.. Dagen gick och Theo fick sin lunch och la sig. Andreas satte sig i soffan och åt sin lunch. När han hade ätit upp så ville Nova också ha lunch. (Under denna tiden fick jag ett vredesutbrott ute i köket, skrek åt Andreas och kastade porslinet i diskmaskinen.) Kändes som att dom istället kunde ha ätit tillsammans, men frågan kom inte så Nova fick sitta själv i soffan och äta sin "mat" bestående av kycklingwrap. Efter nån timme var det min tur att äta, då hade Theo också gått upp så han och jag käkade lite pannkakor. Tiden fortsatte gå och Nova satt i soffan och kollade på film precis som hon gjort hela dagen. Jag satt på golvet med Theo och Andreas flyttade sig ibland från soffan och gjorde nått annat. Sen var det dags för kvällsmat, nu fick jag nog och sa att ALLA kommer och äter. Efter lite klagomål satt vi runt bordet och åt. Sen fick Andreas lägga Theo medans jag och Nova efter mycket krångel sprang iväg till affären för att handla. Sen sprang vi hem igen och gjorde oss ordning för natten. Så nu ligger vi i våra olika sängar, Nova ser på ännu en film, jag sitter vid datorn, Theo och Andreas sover.

Det här är precis sånna dagar jag inte vill vara med om, jag känner mig riktigt usel som inte har lagat nått riktig mat som vi kunde äta tillsammans utan alla har bara slängt i sig sin mat när dom känner för de. Konstigt nog så händer bara sånt här när Andreas är hemma. Annars står maten oftast på bordet eller iaf börjar jag göra ordning den när han kommer hem från jobbet. Jag och barna sitter inte bara inne hela dagarna utan gör iaf oftast någonting vettigt på dagarna. Men alla rutiner försvinner så fort Andreas är hemma från jobbet.

En till sån här dag får det inte bli (det är inte bara idag utan dagarna brukar se ut ungefär så här varje gång han är hemma, med undantaget att vi kanske åker in till stan en sväng), de ska jag sätta stopp för! Blää för idag!

Av Sarah Axelsson - 25 april 2012 19:58

Har gått och blivit sjuk. Helt otroligt fort gick det också. Tog en powerwalk runt 18 och nu ligger ja i sängen helt kaputt. Orkar inget. Fryser och känner på mig att det är magsjukan som är på infart. Ingen höjdare direkt. Tycker inte om den här känslan. Förstår inte hur det kan gå så fort att bli sjuk. Kände att det gick väldigt segt på pw och förstog inte varför jag var så extremt seg i kroppen, men nu fick jag nog svaret. Nån som har koll på hur det funkar om Andreas vabbar och jag är hemma och är sjuk. Måste jag anmäla mig sjuk någonstans eller är det bara att fortsätta på föräldrapenning som vanligt?

Yäyä, nu tror ja det blir en lång dusch så jag får upp lite värme i kroppen. Sen är det bara att sova som gäller.

Godnatt!

Av Sarah Axelsson - 23 april 2012 20:37

Idag fick det bli en tur till ikea och köpa lite som ska upp här hemma. Så nu är det bara att ta tag i det också. Men idag fick de kvitta. Efter att Theo gick upp 6.20 har jag inte vart direkt pigg idag. Höll på att somna när jag och Nova tittade på film. Så snart är det dags att ta natten för mig också.

Det där med att lägga Theo tidigare för att se om han kunde sova längre på morgonen funkade inte alls så bra som jag hade hoppats :/

Nee nu orkar jag inte skriva mer idag. Tjo så länge!

Av Sarah Axelsson - 22 april 2012 18:40

I fredags var vi in till stan en sväng, först åkte vi och hälsade på Sanna, Lennart och Leo. Sen åkte vi och handlade lite innan vi åkte hem för att börja måla i sovrummet. Det blev grått och snyggt. Nu väntar jag bara på att jag ska få med mig Andreas till Ikea så jag kan köpa lite tavelramar och lite annat så det kan bli färdigt där inne.

I lördags åkte vi till stan igen, den här gången var det i2 marten som lockade. Tänkte åka till Ikea då också, men eftersom jag inte mådde något vidare efter mitt "städbesök" hos Mamma fram till typ halv fyra natten innan kände jag inte riktigt för det då utan vi bestämde att vi skulle ta ikea idag. Men då var det Andreas tur att må dåligt efter sin "städkväll" igår :P Så nått Ikea blev de inte under helgen och även detta rummet lämnas halvfärdigt för stunden. Men snart, snart ska jag försöka göra klart där inne också. I Theos rum är det bara tavlor och någon liten hylla som saknas och det är det väl egentligen nästan bara i sovrummet också om man tänker efter och i Novas rum är det ett valv vid dörren som saknas. Men vi har faktiskt fått upp lite golvlister i vardagsrummet idag iaf. Så mycket orkade Andreas med innan han gav upp för dagen ;)

Här hemma sitter jag och Nova och har lite söndagsmys med popcorn i väntan på bingolotto. Theo fick gå och lägga sig för ett tag sen. Har hört att om man lägger barnen lite tidigare finns det en chans att dom sover längre på morgonen. Detta hoppas ja verkligen så att han inte vill upp extra tidigt imorgon. Men det är bara att vänta och se.

Nu är det snart bingolotto så jag ska dra mig!

Av Sarah Axelsson - 19 april 2012 21:03

Nu blir det ännu mer tjöt om min väg till en platt mage :P Efter att ha tränat i tre dagar UTAN att se resultat (ja, det är sant :D) har jag beslutat mig för att jag måste ta till drastiska åtgärder. I morgon är det 6 veckor kvar tills juni, alltså är sommaren här snabbare än jag kunnat ana och när sommaren är här vill jag inte gå runt och känna mig som en flodhäst. Så nu blir det hårda bud här hemma. Nee, faktiskt inte, har provat viktväktarna förut och det fungerade bra så varför inte göra det igen. Man får ju äta vad man vill iaf bara att man kanske inte kan äta lika mycket av allt. Det tror jag är bra för mig, som gärna tar ett extra wienerbröd eller en extra portion glass om det finns.

Nog om det.

Idag har jag, Nova och Theo vart och hälsat på Mamma och Magnus och käkat lite lunch där. Annars har vi inte hunnit så mycket mer idag heller.

Nu har Andreas tagit helgen och vi har en massa planerat hela helgen. Ska fixa ordning i sovrummet, gå på i2 marten. Så va de nån loppis som ja vill på. Sen ska vi även försöka hinna med att göra iordning lite på gården. Sätta upp Novas studsmatta m.m Mycket planer så det ska bli roligt att se hur mycket vi hinner/orkar med.

Nu ska jag dra mig. Blir tidiga mornar här hemma nu för tiden. Så det är bäst att passa på att sova när man kan.

Godnatt!

Presentation


Välkommen in och hälsa på och läs om min familj och vårt liv!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Pyssel


Skapa flashcards