sarahaxelsson

Alla inlägg under oktober 2012

Av Sarah Axelsson - 31 oktober 2012 09:25

I vanliga fall skulle jag bli lite sur över att vakna av Andreas kl 5 på morgonen, men inte den här dagen. Den här dagen var lite speciell. Andreas berättade för mig att det var snö på marken. Så där låg jag i sängen och vred och vände mig för att försöka somna om, men det var omöjligt så jag gick upp för att titta. När jag sen gick tillbaka till sängen var även Theo vaken, så jag drog upp persiennerna och visade honom snön. Några minuter senare var även Nova klarvaken och fick följa med och titta på snön. Att klockan var 05.10 störde ingen av oss utan vi bara tittade ut på det fina vädret.

Sen gick vi såklart direkt tillbaka till våra sängar och sov ett tag till.

Nu är det städning som gäller här hemma, för ikväll står det halloweenfest på schemat :)

Av Sarah Axelsson - 28 oktober 2012 20:32

Nu börjar helgen lida mot sitt slut, och jag är helt slut. Mår lite konstigt och vet inte riktigt om det är att jag börjar bli sjuk eller om det är nått annat som spökar.

Hur som helst hoppas jag på att må bättre i morgon, för då ska vi flänga runt och införskaffa oss lite saker inför kommande halloweenpartyn och ett par vinterskor till Theo. Själv tror jag att jag får klara mig på dom skorna jag har ett tag till.

Andreas föräldrar har vart här och snickrat i helgen, så nu har äntligen Nova fått sin efterlängtade koja.

 

Den är ännu finare i verkligheten.

Nova valde färgerna helt själv och även om vi tvekade lite när hon pekade på den mörklila färgen fick hon som hon ville och tur var väl de för det blev en jättebra blandning med färgerna.

Nu är det bara inredningen som saknas, men de får vi ta någon annan dag.

Nu ska jag snart gå och sova.

Godnatt på er!

Av Sarah Axelsson - 27 oktober 2012 08:27

Efter en natt med många timmars för lite sömn tycker barna olsson att det är dags att kliva upp.
Hade det vart så att jag bestämt att jag skulle va uppe sent så hade jag hållt med dem, men nu va de inte så.
När jag gått och lagt mig ringer telefonen och jag får agera fyllechauför. När jag sen kom hem hade Novas feber stigit igen så jag fick tvinga i henne medicin och vänta på att den skulle verka.
Men nu är det morgon och snart dags att kliva upp, blir nog en tidig kväll idag!

Av Sarah Axelsson - 26 oktober 2012 22:29

Idag har vi suttit hemma nästan hela dagen. Nova har haft hög feber och inte velat göra nått. Som tur va har vi haft besök. Först av mamma å sen av andreas föräldrar. Så tiden har gått iaf. Nått pyssel har vi inte gjort heller. Nova orkade knappt gå upp ur soffan på hela dagen och jag vill inte pyssla utan henne.
Men en kamin har Thomas hjälpt mig att få upp på väggen iaf, visst blev de bra?!
I morgon ska vi bygga en koja i Novas rum :-)
Nu är det dags att gå och lägga sig. Nova och Theo sover, i sina egna sängar så de e bäst att passa på å lägga sig så man får en bra plats innan dom kommer in till oss :-)
Godnatt på er alla!

Av Sarah Axelsson - 25 oktober 2012 21:00

På rusta kostar alla utklädningskläder 49 kr, finns i storlek 4-6 & 6-8 år.
Så har ni inte hittat några kläder än borde ni passa på att åka dit.

Av Sarah Axelsson - 25 oktober 2012 20:57

Dagens halloweenpyssel var två godisskålar. Till detta tog vi botten på en 2 liters och en 1,5 liters dricka. Sen limmade vinfast en bomullsboll som en näsa på flaskan. Därefter tog vi en gasbinda och lindade in hela botten så det blir som en mumie. Sen limmade vi på ögon. Vill man ha läskigare mumier får man nog välja lite andra ögon än de vi valde :-)

Av Sarah Axelsson - 24 oktober 2012 19:44

Nu är det bara en vecka kvar till halloween och pysslandet inför kommande halloweenfester har börjat.
Vi började med att göra om en gammal svart tavelram till en läskig tavla.
Först droppade vi rött stearin på ramen.
Sen satte vi fast lite bordsdekorationer i form av spöken, fladdermöss, pumpor och döskallar. Dessa fäste vi med ännu mer stearin.
Sen satte vi in en halloweenteckning som Nova målat. (Teckningen kan hämtas på brleksaker eller skrivas ut från deras hemsida.)
Och sen var det klart, en riktig halloweentavla! I morgon kommer det ett nytt halloweenpyssel, men vad det blir får ni se då.

Av Sarah Axelsson - 23 oktober 2012 22:15

Idag har jag och mamma vart på auktion igen. Jag köpte mig en lampa, julunderkläder och julburkar. Riktigt nöjd över dagens köp :-)
Nu är det kvällen. Godnatt!

Presentation


Välkommen in och hälsa på och läs om min familj och vårt liv!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Pyssel


Skapa flashcards