sarahaxelsson

Alla inlägg under april 2013

Av Sarah Axelsson - 30 april 2013 22:51

 

Eld, sjöar och alkohol är tre saker som inte riktigt går ihop i min hjärna. När man går med två små barn och tittar på majbrasan och fulla ungdommar nästan ramlar över dem. Känns inte helt okej faktiskt. Okej att dom dricker, men dom kan väl hålla sig borta från folkmassan och barnen som är där för att titta på elden.

Jag var väl kanske inte så mycket bättre när jag var i deras ålder, men vad jag vill minnas sprang inte vi runt bland alla andra utan vi hade ett eget ställe där vi satt.

Tur att man har kommit över det stadiet att man vill dricka varje högtid, nu för tiden firar jag mycket hellre alla högtider och speciella dagar nyktert med min familj!

Av Sarah Axelsson - 30 april 2013 22:42
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sarah Axelsson - 30 april 2013 20:11
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sarah Axelsson - 30 april 2013 10:02

Idag skiner solen och promenaden till dagis kändes härligare än på länge.

Nu ska jag snart ner till arbetsförmedlingen och skriva på papper, sen ska barnen hämtas från dagis och valborgsmässofirandet ska börjas.

Vart och när vet jag dock inte än, sitter och kollar upp vilka alternativ det finns i närheten. Hade hoppats på lite mer att göra under dagen, känns som det blir lite sent att dra ut barnen vid halv nio ikväll för att titta på en brasa.

Vill titta på en brasa och grilla korv mitt på dagen istället!

Nån som har några tips på vart man kan åka i närheten idag?


Av Sarah Axelsson - 29 april 2013 20:08

Efter jag hämtat barnen blev dagen bara bättre. Först lek och skoj och sen kom Jonas, Magnus och Mamma hit och åt med oss. Nova och Theo hade två kompisar här också så det var fullt vid bordet.
Efter middagen tog jag och Mamma en tur in till stan och kollade på brudklänning eftersom jag inte var riktigt nöjd med den jag köpt.
Nu är jag däremot rikigt nöjd med klänningen, köpte på en riktig brudaffär så den nya klänningen passar perfekt. Är så nöjd!
Sanna var snäll och hämtade ringarna åt oss idag också så nu är det också fixat, saker och ting kommer nog ordna upp sig ändå.
Nu väntar jag på att barna ska sova så ska jag göra lite myskvällsmat till mig och Andreas.
Ha en bra kväll allihopa!

Av Sarah Axelsson - 29 april 2013 11:26

Nu måste jag börja rycka upp mig känner ja, hela den här röran kommer att knäcka mig snart känns de som.

Kan ju inte sitta å va ledsen och orolig hela tiden, just nu gråter jag så fort jag tänker på jobbet eller att barnen kommer få längre dagar på dagis. Jobba kommer jag ju behöva göra vare sig jag vill eller inte så det är nog bara att gilla läget och göra det bästa av situationen.


Den där stackars Andreas har fått tagit en hel del skit idag och mobilen också för den delen ;) 


Att jag mitt i allt fick ett samtal från anticimex där dom frågade om dom kunde komma hit lite tidigare idag gjorde mig ju inte direkt på bättre humör heller. Hade helt glömt bort att dom skulle komma så istället för att åka och hämta ut ringarna som jag skulle göra idag fick jag stanna hemma och städa avlopp och sopskåp, jippi!


Så nu har jag bara i eftermiddag eller i morgon på mig att hämta dom, annars blir dom dyrare för då är rean slut på dom. Å de skulle ju inte förvåna mig om saker och ting kommer strula så vi missar det också.

Av Sarah Axelsson - 29 april 2013 11:20
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sarah Axelsson - 28 april 2013 22:09
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation


Välkommen in och hälsa på och läs om min familj och vårt liv!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Pyssel


Skapa flashcards