sarahaxelsson

Alla inlägg under januari 2016

Av Sarah Axelsson - 28 januari 2016 19:02

Vilken dag vi har haft, soligt och varmt. Då passade vi på att vara ute och njuta lite. Theo testade cyklar och sen tog vi oss en tur till pulkabacken. Tillochmed solstolen fick känna på vårvärmen idag.
Att vara hemma under dagarna känns ännu mer lockande nu när man känner att våren är på ingång. Då kan jag sitta med plugget på altanen och bara må gött hela våren :)

Theo planterade en solros förra året, finns det någon chans att den kommer tillbaka i år igen eller borde vi plantera en ny?

Av Sarah Axelsson - 27 januari 2016 21:42

Regnet öser ner och det stundande kalaset i pulkabacken är ett minne blott. Nu gäller det att tänka om och det snabbt. Under första kalaset är 20 barn inbjudna, tjugo barn som vi ska försöka tränga in i huset.
I vardagsrummet får det bli disco, men sen har jag slut på idéer.
Så fram med era bästa kalastips, som ska passa 20 blivande sjuåringar.
Vad bjuder man på? Vad ska man ha för lekar? Ska man ens ha lekar? Discomusik? Ja allt ni kan komma på, jag har lite drygt en vecka på mig att fixa ordning allt, så snabba ryck får det bli.

Av Sarah Axelsson - 26 januari 2016 21:21

Detta mail lyste verkligen upp min dag

Nu har jag verkligen fixat bästa födelsedagspresenten till Nova, en riktig gladiatorkamp.
Här kan ni läsa mer om vad som väntar:
https://superiorocr.com/superior-kids/
Åh, det ska bli så kul, både att få berätta för henne att hon ska vara med och att få komma dit.

Av Sarah Axelsson - 25 januari 2016 22:13

Idag fick jag äran att följa med Nova och hennes klass på teater.

Vi såg städvagnen.
En riktigt rolig teater för både barn och vuxna, med mycket skratt och tokerier. Bra skådespelare och mycket kontakt med publiken. Denna skulle jag lätt kunna se fler gånger och tror nog även Theo skulle uppskatta den.
Så tummen upp för städvagnen, ni som inte sett den, se den. Ni kommer inte ångra er.

Av Sarah Axelsson - 25 januari 2016 09:26

Efter ett läkarsamtal nu på morgonen ska jag tydligen börja med blodförtunnande igen.
Han kunde inte svara på om det var en gammal eller ny propp i lungan, men eftersom jag var smärtfri några veckor innan jag slutade med medicinen kunde det lika gärna va en ny propp som satt sig på samma ställe.
Så nu åker halsbandet fram igen.

Och den här gången kommer det sitta på i minst ett år :/

Av Sarah Axelsson - 24 januari 2016 17:18

Eftersom jag vart så snäll i år har jag redan fått årets första julklapp av Andreas.

Egentligen var det inte meningen att jag skulle ha den förens julen närmar sig, men jag och Nova kunde inte hålla oss från att börja kolla :)

Av Sarah Axelsson - 24 januari 2016 17:15

På Theos dagis dom pysslat med is.

Ett roligt pyssel som verkligen blir fint. Den hann hänga uppe nån timme innan jag insåg att det var för varmt ute, så nu ligger den i frysen och får komma ut igen om kylan kommer tillbaka.

Av Sarah Axelsson - 24 januari 2016 10:28

Idag är det en dag jag aldrig tidigare hört talas om, men bra är den. Det innebär att jag idag inte kommer behöva göra någonting :)
Det började med sovmorgon, sen gjorde Andreas ordning frukosten till mig.
Så alla fruar där ute, passa på, sånna här dagar kommer inte allt för ofta ;)

Presentation


Välkommen in och hälsa på och läs om min familj och vårt liv!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Pyssel


Skapa flashcards