sarahaxelsson

Alla inlägg under oktober 2014

Av Sarah Axelsson - 31 oktober 2014 08:42

Nu har jag och Nova pysslat ihop en lampa till hennes rum.

Av Sarah Axelsson - 30 oktober 2014 22:57

Jag trodde T redan hade haft sin treårstrots OCH kommit ur den. Jag hade fel!
Den här grabben vet verkligen hur man ska sätta sin mamma på prov och han gör det med ett leende på läpparna.
Ingenting görs när man ber om det och även om det är något han vill göra så ska det göras på hans sätt eller inte alls.
Tex. I morse var det fem grader ute och han skulle ut och hoppa studsmatta, i tshirt och kortbyxor. Efter att jag sagt nej flertalet gånger räknade jag med att han skulle klä på sig, men icke, han smet ut till tjejerna på studsmattan och där ute på studsmattan hoppade han runt i sommarkläder. Så de va bara att ta in honom igen. 
Vi tog oss även en tur till affären, å jag vet inte hur mycket saker han skulle köpa och fick gå tillbaka med. Tillslut hade både jag och N slut på idéer om hur vi skulle kunna locka med oss honom, räddaren blev cykelkärran, i den kunde han sätta sig och leka istället.

Men jag har fått för mig att trots bara är ett sätt att visa att dom börjar bli större och mer självständiga. Och det tycker jag verkligen att man ser på T. Han testar nya saker och försöker verkligen att klara av saker själv. Som idag när JAG ville ta ett bad gjorde han iordning sig själv, hoppade i badkaret, satte i proppen och fyllde på vatten åt OSS. Självklart fick jag bada med en massa leksaker också, men va gör de när man får badet fixat.

Så på nått sätt måste jag försöka komma på ett sätt att få T att tro att han vill göra grejer. Kanske är läge att börja allt jag vill att han ska göra med du får inte... Typ du får inte städa rummet, gå och lägga dig m.m
Nee, helt ärligt vet jag inte alls hur man ska göra. Men de är nog lungt, det här är nog bara en engångsgrejs, trotsen är nog borta i morgon...Eller?

Öb

Av Sarah Axelsson - 30 oktober 2014 21:12

Igår tog vi oss en tur till öb, halva priset på alla halloweensaker får man ju inte missa :)

Sen köpte vi två döskallar också, men dom blev nog kvar i bilen.

Av Sarah Axelsson - 28 oktober 2014 22:41

Idag stack jag och Nova iväg på lite kvällsjobb efter bion. Jobbigt när vi väl va där, men härligt nu när det äntligen är över.
Sen tog vi oss ett välförtjänt bad :)
Nu blir det sängen och Nova har valt att sova i eget rum inatt för första gången på väldigt länge. Jag hoppas verkligen inte hon kommer fortsätta med det när Andreas ligger ute på jobb. Då vill jag allt ha båda mina godingar hos mig i sängen.
Nej, nu ska jag försöka sova.
Godnatt!

Av Sarah Axelsson - 28 oktober 2014 17:07

Höstlov och långledighet för Andreas och barna så vi passade vi på att gå på bio.

Jag har inte riktigt brytt mig om de där med 3d filmer förut, men efter att ha sett den här kommer jag i fortsättningen alltid välja 3d före vanlig bio.

Av Sarah Axelsson - 27 oktober 2014 20:34

I nästa en vecka har vi vart utan varmvatten. Men nu har äntligen elektrikern vart här, så nu sitter jag med spänning och väntar på att pannan ska värma upp vattnet så jag kan ta mig ett välbehövligt bad. Fingervarmt än så lämge, bara vänta nån timme till så kommer det nog igång ;)

Av Sarah Axelsson - 27 oktober 2014 16:53

Idag var det roligt att öppna posten.
Nova och Theos kläder med vintermotiv hade kommit hem. Gröna byxor till Nova och lila byxor till Theo, tröjorna var i samma storlek så det är bara att välja efter humör.

Även dessa kläder kommer från favoritmärket kameleon design.

Så nu är det bara att invänta vintern så vi kan börja använda kläderna.

Av Sarah Axelsson - 26 oktober 2014 22:12
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation


Välkommen in och hälsa på och läs om min familj och vårt liv!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Pyssel


Skapa flashcards