sarahaxelsson

Alla inlägg under november 2016

Av Sarah Axelsson - 21 november 2016 23:04

Andreas har tagit ner jullådorna från vinden, 15 lådor som väntar på att packas upp så snart jag har orkat städa upp i huset.
Sen får vi åka hem till mamma och pappa och hämta resten av julsakerna.
Nästa år får jag nog plocka fram sakerna själv, en låda per rum och två ute borde tydligen räcka enligt herrn i huset.
Tur för mig att han inte har nån talan när det kommer till mitt julpyntande, ska de göras så ska de göras ordentligt.

Av Sarah Axelsson - 20 november 2016 14:29

Theo har egentligen aldrig varit så intresserad av det här med bokstäver och grejer och när vi försökt titta på de brukar han ge sig väldigt snabbt. Men under veckan har det hela ändrats. Han satt och läste en pokemon tidning och så var det en pokemon där han inte kunde namnet på, så han började bokstavera. Då testade vi att läsa lite kortare ord och tog oss en tur till bibblan.

Vi hittade den här boken med stora bokstäver. Så nu får Theo läsa minst en sida om dagen. Det märks att han har lyssnat på när Nova har läst och verkligen tagit till sig hur bokstäverna låter.
Så nu får vi lyssna på läsning från både Nova och Theo på kvällarna.
Man blir lite extra stolt när man ser hur Nova hjälper Theo med läsningen. Det var ju inte länge sen hon började läsa och nu tar lillebror efter :)

Av Sarah Axelsson - 15 november 2016 22:08

Idag var vi på kyrkis så barnen fick leka och pyssla lite. Veckans pyssel är julkalendrar. Tomtar som man ska sätta bomull i skägget på varje dag tills skägget är fullt.

Av Sarah Axelsson - 13 november 2016 20:57

Grattis till alla pappor där ute!
Men störst Grattis vill jag ge till världens bästa pappa, som alltid finns där och ställer upp för oss barn och barnbarn, Min pappa.

Min pappa firade vi igår och idag var det Nova och Theos tur att fira sin pappa. De blev paket på sängen och sen en tur till Skövde på äventyrsbad. Sen passade vi även på att åka till Töreboda så Andreas fick gratta sin pappa.

Av Sarah Axelsson - 12 november 2016 22:05

Den här dagen var din, eller kanske är.
Det är svårt att veta, när du ej längre finns här.
Borde man gratulera, borde man ge present.
Det är svårt att veta, efter det som hänt.
Idag skulle du ha fyllt 24 år,
Nu är du inte längre här, men tiden går.
Precis som dig är den här dagen något vi inte kommer att glömma,
Vi kommer att träffas, vi kommer att drömma.
Drömma oss tillbaka till tiden du var här,
Drömma om dig som vi håller så kär.

Älskade Magnus, hoppas du mår bra.
Du vet att inom mig är det alltid du och jag.

Jag saknar dig. Stort grattis på din dag
Jag älskar dig Magnus, kram Sarah

Dagen har varit både bra och jobbig.
Familjen samlades på dagen och åkte ner till graven.

Vi tog oss även en tur på kvällen för att se hur fint det såg ut i mörkret. Det lyste så fint av ljusen vi tänt och så fanns det ljus och rosor på graven från några andra.
Känns fint att det även är andra som kommer dit och tänder ljus och lägger blommor.

Av Sarah Axelsson - 11 november 2016 18:28

Trodde vi snart skulle vara husdjursfria igen, men efter att ha städat åt vår vandrande pinne dök det upp en ny liten filur.

Ingen av oss hade sett den förut så jag kan ju bara tänka mig hur många som gömde sig i löven jag slängde bort.
Nu ska de bli spännande att se hur länge den här lilla filuren är intressant för Nova och Theo, dom andra var roliga i ungefär 10 minuter :)

Av Sarah Axelsson - 10 november 2016 08:56

 God morgon på er alla!

Sitter och kollar runt på facebook och hittar en helt fantastisk tävling, som vore så grymt roligt att vinna.

Kikade runt på hemsidan och insåg att det fanns hur mycket som helst jag skulle vilja ha till julklappar i år.

Eftersom vi sover alla fyra i samma säng hittade jag en familjesäng, där man kan sova både uppe och nere, denna skulle passa perfekt här hemma så vi kan sova i samma rum, men ändå få lite plats.

 

Sen hittade jag fina kälkar

Pulka - Kälke - MarinblåPulka - Kälke - Rosa

och massa trollerisaker

Tactic - Trollerilåda  Top Magic XXL

som står med på barnens önskelista i år.

Så nu hoppas jag på tur, här nedanför kommer en länk till min önskelista.

Gå in och tävla ni också vet ja, så kanske just ni får chansen att önska er årets julklappar!

Här är min önskelista: https://www.litenleker.se/onskelista/f5b39c4f-19f2-467a-9cfd-fcdc839811a8?#_=_

Vill du själv göra en gå in här: https://www.litenleker.se/ och klicka dig vidare.

Lycka till!



Av Sarah Axelsson - 8 november 2016 21:33

Det här med att ligga med mobilen innan man ska sova är oftast inte en så bra idé. Vi testade förra årets overaller idag och dom passade väl egentligen och jag tänkte att dom nog borde funka i år, ända tills jag hittade de här.

Nu måste jag bara komma på en bra anledning till att köpa dom också. Men visst behöver man ha två overaller? Tänk om den ena blir blöt, de vore ju inge bra. Så de bästa vore nog att dom får en varsin så jag inte behöver oroa mig för att dom ska bli kalla i vinter, eller hur? :)

Presentation


Välkommen in och hälsa på och läs om min familj och vårt liv!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Pyssel


Skapa flashcards