sarahaxelsson

Alla inlägg den 18 december 2013

Av Sarah Axelsson - 18 december 2013 22:44

Idag har jag som så många gånger förr försökt mig på att plastbanta. Tyvärr har T allt för många plastleksaker i sitt rum. Helst hade jag velat slängt ut allt och ersatt det med träleksaker istället, men så funkar det ju inte riktigt. Jag får helt enkelt ta lite i taget och försöka att inte ta in en massa nya plastleksaker.

Att få bort sakerna är inte det enklaste.
Jag får smyga ut sakerna ur rummet och hoppas på att han inte ska märka nått. Funkade inte jättebra förut så han blev lite ledsen där ett tag. Men jag är hård, (hade han fortsatt gråta hade jag antagligen gett med mig och låtit honom ha kvar sakerna) så nu åkte dom ut och kommer inte tillbaka in igen :)

Av Sarah Axelsson - 18 december 2013 21:38

Man vill ju inte vara den där personen som dömmer någon eller något efter utsidan. Idag kom jag på mig själv med att jag inte riktigt hade fått bort det tänket även om jag försöker så gått det går. Som tur va handlade det om en godispåse och inte om en annan människa.
A skulle köpa godis, jag tittar på påsen och förstår inte alls varför han köper så där äckligt godis och skulle själv aldrig ens fått för mig att titta på påsen.

När jag sen ska betala och tittar på påsen ser jag att det är en toppenblandning av gott godis. Tänk så mycket enklare det blir att köpa godis nu och vad mycket gott godis jag HADE kunnat äta om jag gett insidan en chans istället för att dömma påsen efter utsidan.

Av Sarah Axelsson - 18 december 2013 13:20

N blir bara större och större för varje dag som går. Inatt sov hon i egen säng, i sitt eget rum, hon ska byta bilstol, hon kollar inte på barnprogram för små barn länge utan kollar på barnkanalerna för de äldre barnen. Inte nog med det vill hon börja bestämma mer över sig själv. Så nu får jag som mamma försöka hålla mig lite i bakgrunden så hon får chansen att försöka själv. Kommer bli grymt jobbigt och jag är verkligen inte redo. Men är det de hon vill så är det nog bara att bita ihop. Tänker inte försöka hålla henne tillbaka för att jag själv inte är redo.
Så, har ni några tips? Vad ska man låta ett barn på fem år få bestämma själv och vad ska man som förälder bestämma?

Av Sarah Axelsson - 18 december 2013 08:49

Inatt har jag för första gången på läänge fått plats i min egen säng. N valde att sova i sin säng igår. Detta resulterade i en utvilad mamma, utan ryggvärk. Lite skillnad på plats när man ligger tre eller fyra i en 160 säng. Kanske kan va värt att sova i olika sängar, måste bara övertala A att vi ska ställa in barnas säng i vårt sovrum.
Hur sover ni hemma? Sover alla i sitt rum, i sina sängar eller har ni sängarna i samma rum?

Presentation


Välkommen in och hälsa på och läs om min familj och vårt liv!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Pyssel


Skapa flashcards