sarahaxelsson

Alla inlägg under augusti 2012

Av Sarah Axelsson - 27 augusti 2012 20:05

Medans barna sover passar Andreas på att gå ner och TRÄNA inför jul 2012. Själv följer jag i samma fotspår, jul 2012 here I come, så jag sätter mig i soffan och käkar lite godis. Jul är ju faktiskt tomtens tid, tomten är tjock så, varför skulle inte jag kunna vara det ;)

Känns hur bra som helst så jag fortsätter nog på mitt sätt ett tag till. Börjar faktiskt längta mer och mer efter jul och ännu mer lär de väl bli när jag drar igång på allvar med alla julklappar. Har bara börjat lite smått än så länge.


Idag har vi vart ner till öppna förskolan en sväng. Skönt att ha nått att göra så barna får leka av sig lite. Sen mötte vi mamma och gick hem och städa köket och åt mat.


Vi har även vart iväg och köpt oss en cykelkärra. Supersmidigt, nu kan vi cykla som aldrig förr, så ser du några som susar förbi, så är det nog vi!


Godnatt på er!




Av Sarah Axelsson - 26 augusti 2012 22:01

Nu är det söndag igen och efter en vecka full av sjukdom hoppas jag att vi kan vara friska nästa vecka. Känns lite tveksamt just nu med tanke på att Andreas ligger och är dålig och Theo har fått nå prickar på magen. Vet inte riktigt vad det är, men vi får hoppas på att dom försvinner snabbt.

Jag och Nova däremot verkar vara friska och krya.

Idag har vi vart ute och cyklat, först åkte jag och Theo en sväng och sen tog jag en sväng med Nova. Sjukt nog har jag redan fått träningsvärk i låren, då märks det hur otränad jag egentligen är. Men det ska de bli ändring på nu. I morgon ska vi åka och titta på en cykelvagn så vi kan använda cykeln istället för vagnen när vi ska till dagis.

Under helgen har vi inte gjort så mycket och det märks på Nova och Theo att dom inte är vana att gå hemma hela dagarna för dom klättrar på väggarna här hemma. Vädret har ju vart riktigt tråkigt också så man vill ju inte gärna vara ute.

Nu börjar klockan bli mycket så jag ska ta å sova.

Godnatt med er!

Av Sarah Axelsson - 22 augusti 2012 08:27
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sarah Axelsson - 13 augusti 2012 20:12

Nu är sommaren snart över och på söndag fyller jag år, 26 år.

Känns som att sommaren har gått grymt fort det här året, mest kanske för att vi har vart ute och åkt en hel del under Andreas semester.

Dessutom har vi blivit ägare av en husvagn, en Emmaljunga barnvagn och en gungställning. Detta har inte kostat oss en enda krona så det känns som vi har gjort riktigt bra kap :)

Husvagnen fick vi i början av sommaren men eftersom den inte använts på så länge måste vi besikta den och så innan vi kan använda den utanför gården, så nu är den inställd och till sommaren ska den få komma ut och se campingar igen :) Barnvagnen fick vi av Andreas mamma och gungställningen fick vi av deras granne. Hon såg Nova och Theo ute och kom över och frågade om dom ville ha deras gungställning. Ja tack sa vi och var riktigt nöjda. Så den kommer hem hit på söndag :)

Nu är det snart kvällen. Godnatt på er alla!

Av Sarah Axelsson - 8 augusti 2012 14:28

I måndags började Nova och Theo på dagis, så nu sitter vi på dagis varje morgon. Känns hur bra som helst och Nova blev ledsen när hon skulle gå hem redan första dagen, så idag fick hon stanna kvar efter att vi hade gått hem.

Theo däremot verkar rädd för en av sina fröknar så när hon kommer är ingenting bra, däremot har han en annan fröken som han gärna är med och tur är väl det så han känner att han har nån som han tycker om.

Det är skönt att börja få lite rutiner här hemma igen, både med mat, läggdags och uppgång på morgonen. Nu har vi inga sovmornar mer utan nu är det bara att gå upp när klockan ringer. Jag tror att vi alla mår bättre av att ha lite ordning på dagarna och det känns kontigt nog rätt skönt att semestern och föräldraledigheten är slut.

Idag har vi vart in till stan en sväng också, där träffade vi Sanna, Lennart och Leo så vi satte oss och tog en fika innan vi gick vidare in för att handla. Det blev lite smått och gott i korgen.

Jag gick in på DinSko och köpte skor till Nova och Theo också. Ett varsitt par lite högre, varmare skor som jag tror kommer bli toppenbra under hösten. Det är så bra att köpa skor där eftersom man får halva priset på ett par skor om man köper två par.

Nu ringer de här hemma, men vi hörs!

Av Sarah Axelsson - 8 augusti 2012 14:14
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation


Välkommen in och hälsa på och läs om min familj och vårt liv!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Pyssel


Skapa flashcards