sarahaxelsson

Alla inlägg under november 2011

Av Sarah Axelsson - 30 november 2011 20:01

Idag var det dags för Theos andra vaccination, stackaren. Man känner sig så grymt elak när man vet hur ont han kommer att få. Tur att det går över fort iallafall. Men som barnmorskan sa, det är ju bättre med vaccinet än om dom skulle få sjukdomen/arna dom vaccineras mot. Nu är det bara att vänta och se om febern kommer eller om han klarar sig. Han har vart rätt kinkig hela eftermiddagen stackaren så lite dåligt mår han nog även om han inte är så varm.

 

Dagens bakning blev en kladdkaka. Andreas har namnsdag idag så han ville ha en kladdkaka och för att göra det hela lite roligare för Nova passade vi på att göra lite stjärnor och hjärtan på den.

  

Tyvärr han vi inte äta kladdkakan innan Nova och Theo somnade och jag är helt mätt efter att ha vräkt i mig en pizza så Andreas får nog äta själv. Men Grattis på namnsdagen älskling!

Av Sarah Axelsson - 29 november 2011 20:43
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sarah Axelsson - 28 november 2011 19:13

Idag kom Andreas hem tidigt från jobbet så jag fick sovmorgon medan han gick med Nova till dagis, sen kom han hem med färsk baguette till frukost. Tycker han borde ha så korta dagar oftare ;)

Efter dagis satte jag, Nova och Theo igång en pepparkaksdeg. Tyvärr var den ju tvungen att ligga i kylen i 24 timmar så vi får vänta med bakningen tills i morgon.

Annars har dagen vart rätt lugn, jag har vart rätt seg. Va ut till sandlådan och lekte lite men Theo tyckte inte det var allt för kul och tillochmed Nova som nästan alltid är varm tyckte att det var kallt ute.

Snart blir det sängen, Nova och Theo sover redan så jag ska väl inte va uppe så mycket längre ja.

Godnatt på er!

Av Sarah Axelsson - 27 november 2011 21:40
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sarah Axelsson - 24 november 2011 18:57

Idag har vi spenderat nästan hela eftermiddagen i kyrkan igen. Först från halv två till halv fyra och sen hann vi bara hem och äta lite glass och göra oss iordning för nästa tur dit :) Trött som få är jag, men nu har iaf Theo somnat och Nova sitter och dricker glass. Undra vem som kan ha lärt henne det :P


I morgon har elgiganten i karlstad invigning. Jag vill väldigt gärna ha en systemkamera därifrån, men har ingen som helst lust att dra med mig Nova och Theo dit klockan åtta i morgon. Får se om det är nått som Pappa ska ha så kanske han kan åka dit åt mig :) Känns inte riktigt som att det är läge att ta med två små barn till en invigning.


Nu har Theo vaknat igen så jag ska dra mig.

Take care!

Av Sarah Axelsson - 23 november 2011 20:46

Nu är julstädningen i full gång. Jag har städat två av alla rum, fast jag fuskade i ett och har inte dammat det än, så jag får väl försöka ta det i morgon istället. Idag tyckte Andreas att det var min tur att hänga upp tvätten, för han gjorde det igår. Det tackar jag för och ska glädjerligen sitta i soffan och glo när han städar det andra badrummet och säga, jag tog ju det andra igår. Haha, ibland kanske man ska tänka sig för innan man pratar ;P


Känner suget att sätta upp julsaker mer och mer nu. Men ska nog försöka vänta till helgen iallafall. Tänkte vänta till söndan, men det känns bättre att börja på fredag så det inte blir så stressigt att få upp allt för att kunna tända ljusen och grejer på söndag morgon.


Måste iväg till plantagen någon dag också och köpa lite ljus till min adventsljusstake.


Nu ska jag gå och lägga mig hos dom andra, Theo tjoar, Nova ser på film och Andreas, va gör han... Jo sover så klart :P


Godnatt på er!

Av Sarah Axelsson - 22 november 2011 20:41

Idag har jag köpt en hissgardin till Nova. Så grymt fin. Kommer passa utmärkt i hennes rum.

*urgullig hissgardin 120*100cm Lilla Anna + Laban NY*

Theo ska självklart få en han också, men den får han av sin farmor i julklapp.

Helt ny Spöket Laban hissgardin 120*100cm

Laban är nya favoriten hos mig just nu. Så alla som ska köpa julklappar och så kan ju tänka på att saker med laban alltid går hem :)

 

Funderar på om jag ska köpa biljetter till Disney on Ice till Nova i julklapp. De vore roligt att se. Synd bara att dom inte har någon förställning i Karlstad längre. De hade vart mycket behändigare. Nu är det närmaste i Göteborg :/

 

Nu ska jag gå in till en tjoande Theo. Trodde han sov men nu hör man hur han ligger och pratar för sig själv där inne så de e väl bäst och titta vad han har för sig.

Kram och Godnatt!

 

Av Sarah Axelsson - 21 november 2011 19:14

Nu är helgen över och vardagen har börjat igen. Men den här veckan är lite speciell, eftersom det är första advent på söndag. Detta innebär att man måste städa en massa hela veckan. Ska försöka städa ett rum om dagen så ska det nog lösa sig.


Idag har Theo vänt sig från rygg till mage. Börjar bli en stor kille nu, så nu gäller de att hålla koll på han när man lägger han i sängen eller nått :)

Efter att ha blivit lite yr några dagar kom jag på att jag inte mår allt för bra om jag äter som jag har gjort tidigare. Därför har jag nu beslutat mig för att strunta i vad jag väger och äta vad jag vill istället. Det spelar ju faktiskt inte så stor roll om man väger lite mer och kan äta vad man vill och hur mycket man vill. Så Andreas fick i uppdrag att ställa bort vågen, så nu tänker jag inte väga mig igen på bra länge. :)


Igår satte jag och Nova igång med årets pepparkakshus och idag smyckade vi det med kristyr och godis. När vi var klara tyckte Nova att hon kunde börja äta på huset, så nu har det ingen skorsten och saknar en del godisar :) Så det får nog bli till att göra ett till pepparkakshus innan jul.

 


Presentation


Välkommen in och hälsa på och läs om min familj och vårt liv!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Pyssel


Ovido - Quiz & Flashcards