sarahaxelsson

Alla inlägg under april 2016

Av Sarah Axelsson - 30 april 2016 22:34

Nu är valborgsfirandet över, vi har haft en mysig eftermiddag/kväll. Först grillade vi med föräldrar och barn till två av Novas klasskompisar. Sen åkte jag, Nova och Theo till majbrasan och kollade lite.
Nu har jag, Theo och Andreas gått och lagt oss i sängen. Nova skulle se klart på ett tvprogram först, men ja tror de blev mer än ett för de har hållt på rätt länge nu :)

Av Sarah Axelsson - 28 april 2016 21:00

Vårat kök har fått sig en makeover. Riktigt tjusigt om ni frågar nog, färglatt om man frågar andra som inte vågar säga nått annat ;)

Presentpapper och tejp fixade de tråkiga skåpen på nolltid :) Nu är det bara resten som ska fixas också, golv och de där bruna kaklet, men nu blir man iallafall glad när man kommer in in i köket.
Jag tror att Andreas kommer bli mycket impad över slutresultatet när han kommer hem från jobbet i morgon :) Vi kanske har hunnit fixa nått fint på diskmaskinen innan dess också.

Av Sarah Axelsson - 22 april 2016 08:46

Idag skulle Nova och en kompis gå själv till skolan för första gången. Jag kände mig inte riktigt redo för detta så jag kan ha "råkat" glömma att skicka med frukt.

Tur att det är raksträcka så man ser nästan hela vägen fram till skolan hemifrån och den sista biten såg vi när vi kom med bilen ;)
Nästa gång skulle fröken skicka sms när dom kom fram så jag slapp åka efter, men vi får väl se när de blir. För mig får de gärna dröja ett tag till, nu har dom ju fått testat iaf :)

Av Sarah Axelsson - 8 april 2016 18:45

Igår och idag har vi haft sjukstuga här hemma. Jag och Nova har kollat på 5 Harry Potter filmer och slappat järnet. Nu är det bara de sista filmerna som ska ses, men de har vi tyvärr inte hittat än i flytten.
Sen tog vi oss en tur på Novas innebandy avslutning, föräldrar och barn spelade match mot varann, men eftersom Nova hade feber igår satt vi och tittade på istället.

Sen fick alla barnen medalj som avslutning på säsongen.

Av Sarah Axelsson - 5 april 2016 21:50

Eftersom de inte blivit så mycket annat än flytt under påsklovet tyckte Nova är hon och jag behövde lite egentid idag, så Andreas och Theo tog sig också lite egentid. Vi ville alla gå på samma bio, men bestämde att vi skulle sitta var för sig. Så vi bokade var för sig utan att veta vart de andra valt platser. Det slutade med att vi var ensamma på bion och satt två stolar ifrån varandra ;)

Filmen var bra, lite läskig på sina ställen men både Theo och Nova gillade den. Det var riktigt häftigt att se den i 3d.

Av Sarah Axelsson - 4 april 2016 20:36

Första natten tillsammans i huset gick bra för alla utom mig ;) N sov i sin säng hela natten och T kom inte över förens runt halv fyra. Andreas somnade som en stock och där låg jag och vred och vände mig, testade tom att sova på Andreas arm men de funka inte heller. Alla nya ljud fick hjärnan att gå på högvarv, vad är det som knakar, är det någon där, kan man se nån i spegeln, står de nån och glor i nått hörn, har nån startat tvättmaskinen, har vi brandvarnare i alla rum, vart är brandsläckaren osv.
Men tillslut somnade även jag och inatt sover T i våran säng igen så jag tror nog att jag kommer sova gott!

Av Sarah Axelsson - 3 april 2016 22:43

I morgon när barna vaknar har husälvan tagit sin plats i huset.

Hoppas dom kommer gilla henne lika mycket som dom gjorde med Nissen.

Av Sarah Axelsson - 3 april 2016 19:24

Första natten som hela familjen ska sova tillsammans i nya huset. Båda barnen ska försöka sova i sina egna sängar, så nu håller vi tummarna för att det går bra.

Sen i torsdags har vi lagt tre golv, tapetserat/målat tre rum och flyttat alla möbler. Tack för hjälpen allihopa!

Presentation


Välkommen in och hälsa på och läs om min familj och vårt liv!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Pyssel


Skapa flashcards