sarahaxelsson

Alla inlägg under december 2013

Av Sarah Axelsson - 26 december 2013 21:16

Idag åkte jag in till stan och kollade in mellandagsrean. Hittade en hel del fint, men måste ju erkänna att jag syndade lite. Hittade så fina kläder till N och köpte dom även fast dom inte var av ekologiskbomull.
Men i gengäld köpte jag bara tröjor i ekologiskbomull till T och ingenting till dom med plastmotiv, så lite pluspoäng borde jag ju få iaf :)

Det här plus en guldig sån där kjol fick N.

T fick randiga tröjor

Och jag själv fick två tröjor.

Inte så snygga bilder kanske, men ni ser ju på ett ungefär iaf ;)

Annars blev det mest julsaker, en hel del faktiskt och lite skålar i glas så inte pappa värmer maten i plastskålar igen.
Nästa års första julklapp är inköpt också ;)

Av Sarah Axelsson - 26 december 2013 20:59
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sarah Axelsson - 23 december 2013 22:35

Nu är julen snart här och det här har nog vart årets längsta, men samtidigt skönaste dag. Vi har hunnit med hur mycket som helst, utan nån stress eller krav. Känns som att jag är helt klar med allt som ska fixas inför morgondagen.
Vi passade på att testa sundstas äventyrsbad i morse. N och T var mycket nöjda. Sen åkte vi till Mcdonalds, sen köpte vi godis och sen åkte vi och köpte en bilbarnstol till N. Allt detta hann vi med på förmiddagen och hade hela eftermiddagen på oss att fixa ordning hemma, pyssla, spela bingolotto och bara va tillsammans. Nu ligger vi nedbäddade i sängen och tittar på julfilm och myser. Den här julen kommer nog bli helt underbar <3

Julgranen klädde vi idag också.
Nu återstår bara att önska er alla en riktigt GOD JUL!

Av Sarah Axelsson - 22 december 2013 14:39

De sista julklapparna för i år ska inhandlas. Det innebär att vi just nu är en av MÅNGA familjer som ska trängs i affärerna för att få tag i det sista.
Först bilkö för att komma till parkeringen, sen skickade vi in A i affärerna. Det är ju dumt om vi alla ska behöva trängas. Han tycker nog att sånt är kul ;)
Är ni klara med julklapparna eller ska ni ut och trängas med dom andra?

Av Sarah Axelsson - 22 december 2013 09:43

Igår sa jag till N och T att i morgon ska jag sova till tio. Mest för att dom skulle väcka A istället för mig när dom vaknat. Men vad händer, nu sitter ja här, i ett mörkt rum med två barn som sover som stockar. Dom lyssnade bättre än vad jag gjorde iaf. Tur att jag har mobilen så jag har nått att göra när dom sover, för upp de orkar ja inte gå när man har chansen att ligga i sängen och ta de lungt.

Av Sarah Axelsson - 22 december 2013 09:21

T har kommit in i den härliga kiss och bajsåldern. Nu för tiden kan man få svaret bajs på näst intill allt, vad ska vi äta, vsd gör du, vad är det där.. Ja ni förstår säkert.
Men helt ärligt, hur kan ett bsrn på 2, 5 år tycka att just bajs är så roligt. Det måste ju nästan va vi som föräldrar/vuxna som ger dom den humorn från början, för annars borde ju bajs bara vara en naturlig grej i vardagen.
Men kul har han iaf och det blir en hel del goda skratt här hemma.
Häromdagen lekte han visa rumpan, drog ner byxorna och visade röven. Vem kan han ha fått ett sånt beteende från.. känns som en morfargrej ;)
Jag och N var inte sena med att hänga på, så sen sprang vi alla och visa rumpan A :p

Av Sarah Axelsson - 21 december 2013 16:29

Idag firar vi minijul med A's sida av släkten. Det firas med god mat och en massa klappar och godis.
Nu är vi alla nöjda och mätta och tar det lite lugnt innan vi drar igång igen.

Att fira jul så här helgen innan jul också blir lite lyxigt
Då får man fira jul två gånger om året, julen tar inte slut lika fort som den annars kan göra och man får fler tillfällen på sig att njuta av årets bästa högtid.
Hur firar ni jul?

Av Sarah Axelsson - 20 december 2013 20:57

Nu åker det ut ännu mer plast hemma och den här gången är det plasten i köket som ska försvinna ut ur våra lådor.

Lite nya köksredskap är inhandlat.

Presentation


Välkommen in och hälsa på och läs om min familj och vårt liv!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Pyssel


Ovido - Quiz & Flashcards