sarahaxelsson

Alla inlägg under september 2015

Av Sarah Axelsson - 30 september 2015 21:27

Även julpyntet hade kommit fram på dollarstore, men de får vänta nån månad eller två.

Förutom en liten, liten grej som jag kände att jag nog behövde smyga ner i korgen.

Av Sarah Axelsson - 30 september 2015 21:13

 

Häromdagen åkte vi till dollarstore i Säffle för att köpa halloweenpynt. Dom hade fått in en hel del fint så det blir nog en vända till innan halloween.

Den övre bilden är vad vi fick med oss hem plus några till huvuden. Det fanns en stor läskig clown som jag måste försöka övertala Andreas att köpa till mig också ;)

Av Sarah Axelsson - 25 september 2015 23:55

Idag har vi haft pizzakväll med Nova och Theos kompisar och deras föräldrar. Riktigt mysigt. Sen fick Nova en nattgäst, så inatt är vi fem stycken i sovrummet. Tur att vi har Novas säng här inne annars skulle det nog blivit lite väl trångt i sängen :)
Nu sover alla utom jag, så det är väl dags för mig också att krypa ner så jag orkar upp i tid i morgon.
Godnatt på er!

Av Sarah Axelsson - 25 september 2015 23:44

Nu har pärlorna åkt fram igen :)

Av Sarah Axelsson - 23 september 2015 21:11

När man nästan trodde att blåbärssäsongen var över tittade vi ut på blåbärsbuskarna och fick se att det var en massa bär som mognat nu på sista tiden.

Nu ska vi bara komma på nått kul att göra med dom också, sist vi plockade blåbär stod dom i kylskåpet tills det var dags att slänga dom :/
Så har ni några tips på vad man kan göra med ungefär 1 1/2 liter blåbär?

Av Sarah Axelsson - 23 september 2015 21:02

Idag har vi haft sjukstuga här hemma och då tyckte vi att det var en bra idé att göra lite mer halloweenpyssel. Vi började med att ta fram gipset och göra en gipsapa och gipsspöken som vi sedan målade.

Sen klippte vi till lite spöken av papper och satte på fönsterbrädan.

Av Sarah Axelsson - 22 september 2015 19:56

I fredags var vi på kulturknatta med Sanna och Leo. Vi hann inte med så där jättemycket men lite dans, teater och ansiktsmålning hann vi med innan vi skulle vidare till Töreboda.

Teatern "Att fånga en tiger" visades i biblioteket. Inte riktigt min typ av teater kanske, men Theo verkade gilla den och skrattade glatt med :)

En röd hulken och en fjäril blev fredagens ansiktsmålning.

Av Sarah Axelsson - 21 september 2015 21:18

Idag har årets första halloweenpynt fixats. Theo tog med ett träd hem från dagis. Sen tog jag, Nova och Theo plastäggen från frostäggen och målade läskiga monster på dem och sen satte vi dem i trädet.

Nu saknas det bara en ljusslinga och lite lövspöken så är den färdig sen.

Presentation


Välkommen in och hälsa på och läs om min familj och vårt liv!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Pyssel


Skapa flashcards