sarahaxelsson

Alla inlägg under oktober 2013

Av Sarah Axelsson - 27 oktober 2013 22:05

Barna la sig tidigt och jag hann med lite pyssel.

Sen lärde jag mig skriva ut på servett så i morgon blir det minst en till ;)

Av Sarah Axelsson - 22 oktober 2013 21:35

Idag testade jag och mamma på seans igen. Denna gång med en helt annan syn angående trovärdigheten på seansen. Allt kändes som bluff och båg och hon ställde hela tiden ledande frågor och spekulerade hejvilt. När det hon sa inte stämde ändrade hon sig. Både jag och mamma kände att det var fejk och det mesta kunde stämma in på vem som helst, men andra som var där verkade tro på det fullt ut. Jag tänker ge det en chans till och hoppas på en trovärdigare upplevelse nästa gång.

Mamma funderade på om hon skulle ge mig en mediekurs i julklapp. Plötsligt händer de tänkte ja och trodde hon skulle slå på stort i år. 8000 är ju ganska mycket för en person att få i julklapp. Problemet var bara att mamma trodde det var ett kurstillfälle och skulle gå på 1000 kr när det egentligen var åtta tillfällen. Så plötsligt hände det inte..
Skulle visserligen inte vilja gå just den kursen ändå, men iallafall de hade ju vart en bra present;)

Av Sarah Axelsson - 20 oktober 2013 20:44

Vaniljfudge

Du behöver:
4 dl socker
3 dl grädde
1/2 tsk salt
2 tsk vaniljsocker
1 tsk kakao 

Koka socker, grädde och salt länge (tror vi höll på runt tjugo minuter).
För att se om det är klart tar man i lite av fudgekoket i ett glas kallt vatten. Ifall fudgen hinner stelna och bilda små kulor innan det når botten på glaset är det färdigt.
Ta av grytan från plattan och vispa några minuter. Blanda i vaniljsockret och kakaon. Häll sen upp fudgen på bakplåtspapper och låt det stelna.
Skär sen i bitar.

Av Sarah Axelsson - 20 oktober 2013 20:34
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sarah Axelsson - 19 oktober 2013 22:59

Rea på lindex och jag hittade grymt snygga kläder... till barnen så klart ;)

Ett par byxor till Theo och byxor och tröja till Nova (dom har samma färg egentligen)
Andreas trodde inte riktigt på mig när jag sa att jag köpt rosa byxor till Theo, men dom är ju jättefina. Skulle vilja ha tröjan också, men den fanns inte här. Så om nån ska in på lindex nånstans får ni gärna titta efter en sån tröja i st 98 eller 104, ja 110 går nog också om det skulle finnas.
Skulle vilja ha setet i grått till dom också, men de fanns inte heller kvar.
Men som sagt hittar ni så köp med till mig :)

Av Sarah Axelsson - 19 oktober 2013 22:24

Marknadsnougat - snabbt, enkelt & gott


Du behöver:

125 g margarin
5 3/4 dl strösocker
1 3/4 dl vatten
6½ dl vetemjöl
4 dl florsocker
1 dl kakao
Blanda margarin, strösocker & vatten i en gryta och koka i några minuter.


Ta sen övriga ingredienser och häll i lite i taget i grytan medan du rör om.

Lägg smeten på en plåt med bakplåtspapper och låt svalna.
När det svalnat är det bara att dela i så stora bitar du vill ha.

Av Sarah Axelsson - 19 oktober 2013 21:59
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sarah Axelsson - 19 oktober 2013 10:58

Började med att klämma handen i bagageluckan på bilen.
Tittar sen på mobilen och ser att jag har en spricka som går tvärs över hela mobilen.
Bilförsäkringen blir dyrare för att Andreas blev av med körkortet och försäkringen va tydligen tvungen att stå på bilägaren.
Tror jag ska grina lite nu... Pisslördag!!!

Presentation


Välkommen in och hälsa på och läs om min familj och vårt liv!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Pyssel


Skapa flashcards