sarahaxelsson

Alla inlägg under maj 2012

Av Sarah Axelsson - 30 maj 2012 21:15
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sarah Axelsson - 28 maj 2012 19:45

Efter gårdagens morsdag har jag verkligen kommit på att det är tanken som räknas. Just därför att Andreas inte hade tänkt ut något till mig. Jag bad om rosor och vad får ja. Jo, jag får en krukblomma "det fanns inga andra"... Vaddå fanns inga andra, det finns väl flera affärer eller bara strunta i det. Eller varför inte ta med Nova och Theo ut och plocka en bukett till mig istället för att komma ut med en gammal blomma, ja, den var faktiskt tillochmed brun på några ställen. Detta fick mig att tänka på min 25årsdag, när jag även då bad om rosor och han kommer hem med en kaktus och berättar även då att det inte fanns några rosor.

 

Men hör och häpna, när jag kom hem från min SISTA påtvingade powerwalk hade han fått Nova och Theo och måla en varsin teckning till mig. Jättefina var dom och dom räddade min morsdag i sista stund.

 

Tänk vad mycket bättre hela min dag hade blivit om dom hade målat teckningarna dagen innan och kommit in med dem på morgonen, då hade jag inte behövt bli så ledsen över allt annat, då hade jag tillochmed kanske tyckt det var okej att det inte fanns rosor utan att jag fick den andra blomman istället, för då hade jag vetat att han iaf brydde sig och hade försökt.

 

Idag frågade Andreas om jag skulle beställa dom där armbanden jag har pratat om i morsdagspresent. Jag svarade att jag inte vet och funderade på varför han inte frågat för en vecka sen så dom hade hunnit komma innan morsdag. Sen när Andreas och Theo satt och åt viskade han och frågade Theo om han skulle gå och köpa fika eftersom vi inte hade något morsdagsfika igår. Detta gjorde mig faktiskt om möjligt ännu mer irriterad, kunde han då inte ha gjort det igår när det faktiskt var morsdag. Så nått fika blev det INTE idag!

 

Som ni förstår, det Är verkligen tanken som räknas, hade Andreas bara tänkt efter INNAN hade han haft en mycket gladare Sarah här hemma och hade jag inte skrivit det här hade jag nog haft en mycket gladare Andreas här hemma ;)

 

Men de här borde ju leda till nått gott iaf, jag tror inte han struntar i morsdag igen eller kommer hem med fel blommor :)

 

Nu känns det som att jag vart lite väl hård mot Andreas så jag kanske borde tillägga att han faktiskt gav mig en fin alla hjärtansdag present och jag gav inte honom något alls den dagen, (vi har inte gett varandra nått på några år så det var därför det blev så fel) Vi får nog försöka bli lite bättre på det här båda två. MEN jag lärde mig faktiskt en läxa den dagen, jag ska aldrig mer strunta i alla hjärtans dag, för den betyder nog mer för Andreas än jag trodde!

Av Sarah Axelsson - 27 maj 2012 20:16
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sarah Axelsson - 24 maj 2012 20:34

Igår fick jag ett mail från "swedbank" där det stog nått om att jag skulle uppdatera mina uppgifter eller nått sånt och inom 24 timmar va ja tvungen att göra de. Hehe, tänker på alla dom stackarna som faktiskt klickar in sig på länken och skriver upp sina uppgifter. Själv är jag lite för smart för att gå på allt sånt där, dessutom hade jag läst om det någonstans så jag visste redan innan jag öppnat det att det var båg. Men jag tackar ändå för mailet, fint att ni tänker på mig :P

Godnatt!

Av Sarah Axelsson - 23 maj 2012 08:11
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sarah Axelsson - 17 maj 2012 21:58

Tjenare!

Idag har vi firat pappa här hemma. Han fyller år i morgon och eftersom alla kunde komma idag passade vi på att fira honom. Det blev hemmagjord pizza och glass med fruktsallad. Riktigt gott.

En powerwalk har det blivit också. Tråkigt nog. Har verkligen tröttnat på den här träningen nu och det ska bli skönt att det är över efter nästa vecka. Då ska jag bara fortsätta med dom övningar jag känner för och sen blir det nog vanliga promenader istället för pw.

Men det har ändå vart bra veckor och jag har bara 400g kvar tills jag är nere i den vikt jag är ute efter så det ska jag nog klara på lite drygt en vecka.

Nu ska jag se lite på film och snart ska jag sova. Mycket som ska göras i helgen så det är bäst att passa på.

Pusshej!

Av Sarah Axelsson - 16 maj 2012 20:05

Igår åkte jag och Anna på auktion. Roligt att få träffa tjockisen å se hur stor hon hade blivit :P Hade riktigt trevligt och köpte lite smått. Köpte en hundsoffa till min hund som jag inte äger och troligtvis aldrig kommer att äga heller. Men den var ju så fin :P

Man hinner liksom inte riktigt tänka om man verkligen har användning av en sak om man är på auktion. Å eftersom jag hade tyckt att den där soffan var så söt redan förra gången var det ju inte så konstigt att jag fick för mig att köpa den :) Fanns ett par jeans jag ville ha också, men dom var jag för snål för att köpa. Konstigt nog eftersom soffan kostade lika mycket. Hmm, men som sagt, man hinner inte alltid att tänka.

Funderar på om jag ska väcka Andreas och tvinga ut honom på en promenad. Skulle behöva lite mat och dessutom så har kläderna vi beställt kommit å de vore ju roligt att få hem dom.

Nee, vet du vad. Jag orkar faktiskt inte skriva mer nu. Är supertrött och ska nog lägga mig i sängen och bara mysa.

Godnatt!

Av Sarah Axelsson - 14 maj 2012 20:40

I Lördags stressade jag och Andreas iväg till Töreboda för att därifrån ta tåget till skövde. Eftersom vi inte åkt tåg på hur länge som hellst hade vi inte en aning om att dom tog 100 kr extra/biljett om man betalade på tåget. Det gjorde vi och fick betala 320 kr för en resa på typ 20 minuter, inte allt för lyckat. Kan ju säga att man blir lite smågrinig på sig själv, speciellt som vi satt vid stationen och väntade typ en kvart och lika gärna kunde ha gått in och köpt oss biljetter.

Iaf, sen kom Berra och Alexandra och hämtade oss i Skövde så åkte vi hem till dom i Tidaholm. Där grillade vi och satt och drack till dess att en vit stor limousine kommer och hämtar oss och kör oss till Olstorp.

 

Limousine var verkligen nått för mig, kände mig som fisken i vattnet i den och kommer garanterat åka fler gånger :) På Olstorp fick vi gå före alla i kön, rätt in. Kändes rätt bra faktiskt :P Där dansade vi och hade riktigt sköj. En helskön kväll helt enkelt.

Dagen efter var inte lika skön, så det fick bli en huvudvärkstablett innan Angelica skjutsade mig och Andreas till Karlssons och sen till station. I väntan på bussen tog jag och Andreas en promenad i folketspark. På bussen hem kom illamåendet illa kvickt och jag mådde inge vidare på hela resan. Sen kom pappa och hämtade oss och körde hem oss till Nova, Theo och Mamma. Borta bra men hemma bäst så vi gick ner och åt lite pizza och hade en mysig eftermiddag med barnen.

Godnatt alla!

Presentation


Välkommen in och hälsa på och läs om min familj och vårt liv!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Pyssel


Skapa flashcards