sarahaxelsson

Alla inlägg under januari 2013

Av Sarah Axelsson - 7 januari 2013 09:14

Inatt var det riktigt svårt att sova, först låg jag och vred och vände mig fram tills Theo kom in vid två. Nova kom in typ vid fyra och sen höll dom sig vakna till fem. Därför tänker jag ligga i sängen hela förmiddagen och bara slappa.

Men, allt detta ledde tillslut till en lösning på mitt vagnproblem. När jag tänkte efter lite förstod jag att det nog inte bara är barnvagnen som har mögel, cykelvagnen har ju också stått ute hela vintern och likaså barncykelstolen.

Och precis som jag trodde så är allt förstört. Cykelstolen kan jag bara ta bort tyget på och ha kvar plasten, men vagnarna är ju körda. Meen, då kom jag på de. Jag köper mig helt enkelt en cykelvagn med handtag, så kan jag använda den till både cykeln och på promenaderna.

Nu gäller det bara att hitta en som funkar, den ska kunna ta minst 35 kg i vikt, vara skapligt hög och måste såklart ha plats för två barn. Så dagens uppdrag blir att leta och leta tills jag hittar vad jag vill ha.

Har ni några tips på bra cykelvagnar?

Av Sarah Axelsson - 7 januari 2013 00:10
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sarah Axelsson - 6 januari 2013 09:39
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sarah Axelsson - 5 januari 2013 15:33
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sarah Axelsson - 4 januari 2013 21:44
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sarah Axelsson - 4 januari 2013 14:51

Andreas tröttnade på mig och skickade in mig och Theo till stan en sväng. Det passade oss bra, köpte mig en stor godispåse och cola så köpte jag skor till Nova och Theo. Tre par fodrade och regntäta vinterskor för 200 kronor på coop. De e lagom de :-) Ibland hittar man allt lite fynd.
Sen gjorde jag dagens goda gärning också, handlade åt mamma :-)
Har du gjort nån god gärning idag?

Av Sarah Axelsson - 4 januari 2013 10:19

Härliga fredag... Eller kanske inte. Har vart så här sleten rätt länge nu och jag måste säga att de tar på krafterna och framförallt på humöret.
Att Nova måste sitta hemma ett dygn till gör ju inte direkt saken bättre.
Jag skulle nog behöva lite nätshopping å se om de hjälper :)
En tur till Maxi och köpa en megastor godispåsekan nog också hjälpa!

Av Sarah Axelsson - 3 januari 2013 19:20

Har ni några bra tips på gratis barnappar för barn? Helst ska dom vara pedagogiska så dom faktiskt får ut nått av dom också :-)
Har letat efter nån app där man kan lära sig läsa men hittar inga gratis nånstans?
Till Theo vet jag inte vad man kan hitta på?
Igår hittade vi några appar som Nova gillar iaf, radioapan och super monkey jr. Radioapan blev snabbt en favorit och speciellt den delen när man får göra en egen tårta!

Presentation


Välkommen in och hälsa på och läs om min familj och vårt liv!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Pyssel


Ovido - Quiz & Flashcards