sarahaxelsson

Alla inlägg under januari 2016

Av Sarah Axelsson - 15 januari 2016 21:11

Efter ett litet påminnande sms kom Andreas hem med tulpaner till mig idag :)

Av Sarah Axelsson - 15 januari 2016 09:15

In till sjukhuset en sväng för ultraljud. Allt såg bra ut och hjärtat slog som de skulle.
Mitt hjärta asså, inga barn planerade här inte.

Så här pigg är jag just nu, att gå upp klockan sex är inte riktigt min grej.
Men nu är jag uppe iaf, snart dax för mammografi innan vi får åka härifrån.

-17

Av Sarah Axelsson - 14 januari 2016 08:31

När termometern visar -17 grader ute är jag inte så kaxig längre. Så de fick bli en härlig slappmorgon, vi klädde på oss i sängen, käkade frulle och gjorde oss redo att bege oss. Att gå till skola och dagis kändes inte som ett alternativ. Så idag var det bilen som gällde.

Det var verkligen så kallt att inte ens skolbarnen var ute, utan dom satt inne och kollade på film istället. Det är första gången jag har sett det, så de händer nog inte allt för ofta, vilket är en fördel eftersom det så blir lite speciellt och extra mysigt. Något som jag tror att de flesta barnen uppskattar.
Sånna här dagar är jag extra glad är jag inte jobbar, nu kan jag ligga i sängen, med datorn i knät i flera timmar, plugga och slappa på samma gång :)

Av Sarah Axelsson - 13 januari 2016 12:04

Måste verkligen julen kastas ut?
Tidigare år tycker jag att det här vart lite skönt att få ta ner julsakerna igen och få lite ordning i huset. Men i år känner jag snarare tvärtom.
Men blommorna kunde jag iaf ta bort med gott samvete.

Dom har gjort sitt för längesen .
Hur gör ni andra? Slänger ni ut julen idag?

Av Sarah Axelsson - 12 januari 2016 20:16

Barna sover och Andreas är på jobbet.
Då åker godsakerna fram

Lite Ullared på Tv:n till de så är kvällen räddad ;)

Av Sarah Axelsson - 11 januari 2016 22:53

Hur kan det komma sig att man är trött när man vaknar, trött hela dagen, trött när man nattar barnen, men sen när man själv ska sova är man helt plötsligt pigg. Känns inte riktigt rimligt, vore ju bättre om de va tvärtom.
Så, ge mig era bästa tips på att somna så jag slipper ligga vaken halva natten.

Av Sarah Axelsson - 11 januari 2016 10:07

En massa snö är väl rätt kul och så, iaf tills man måste ut och skotta.
Jag var rätt kaxig igår när Andreas undrade hur det skulle gå med snöskottningen nu när han jobbar borta.
Idag när jag skulle ta tag i det var jag inte lika kaxig längre.
Den lilla garageuppfarten kändes megastor och att Andreas inte skottat bort snövallen innan han åkte till jobbet gjorde mig mer och mer irriterad när jag pulsade runt där ute.

Men nu är det gjort, synd bara att det fortsätter snöa så jag kommer behöva skotta fler gånger idag.
Skulle behöva en snöslunga eller en privat snöskottare, känner du att det är jobbet för dig är det bara att hojta till :)

Av Sarah Axelsson - 10 januari 2016 20:49

Nu är allt färdigt för morgondagen. Barnen sover, i morgon börjar skola och dagis igen. Iallafall hade jag tänkt att de skulle va så, tills jag insåg att jag inte ändrat Theos schema, där det står att han är ledig måndag, tisdag och onsdag.
Känns som att jag borde tänkt på det lite tidigare kanske ;)
Men men, gjort är gjort. Vi får väl smita förbi dagis i morgon och se om vi kan ändra det direkt eller om vi får va hemma några dagar till. Som tur är här jag ju bara plugg nu för tiden, så det spelar ju inte så stor roll om han inte kan va där. Men känns ju lite taskigt mot honom nu när han ställt in sig på att gå.

Presentation


Välkommen in och hälsa på och läs om min familj och vårt liv!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Pyssel


Ovido - Quiz & Flashcards