sarahaxelsson

Alla inlägg under januari 2015

Av Sarah Axelsson - 13 januari 2015 15:20

När jag var liten gick man runt och knackade dörr utklädd till en gubbe den här dagen. Är det fortfarande så?
Jag kan inte minnas att jag har haft nån här sen vi flyttade in iaf.
För barnas skull hoppas jag att folk fortfarande går, men det verkar tyvärr inte vara så vanligt längre.
Nova och Theo kommer iaf få gå till grannarna och "knuta" om dom vill.

Av Sarah Axelsson - 11 januari 2015 22:47

Idag är jag så där löjligt nöjd att jag egentligen bara vill ringa till svärfar och berätta att barnens sparkar nu är färdiga (hans gamla)
Nått år sent kanske, men bättre sent än aldrig ;)
Även den stora sparken har fått sig en rostmålning.
Så nu hoppas vi på lite snö på marken så vi kan ta sparkarna till dagis i morgon.

Från att ha varit rostiga och fula i färgen.

Till lila och svarta skönheter ;)

Av Sarah Axelsson - 11 januari 2015 22:17

Vilket härligt gäng.

Jag antar att ni precis som vi har lagt märke till denna omtalade sång.
Här hemma har den spelats många gånger under helgen och vi har alla diggat och sjungit med till musikvideon.
Så det var ju inte helt oväntat att Theo reagerade när han fick se snoppen avbildad i snön.

Lika som bär!

Av Sarah Axelsson - 11 januari 2015 12:23

Igår kom det äntligen en massa snö, vi passade på att göra en stor snökoja och en snölykta.

Idag är båda två halvsmälta och trasiga. Tycker det är dags för snön att stanna några dagar nu så man hinner med att leka lite.

Av Sarah Axelsson - 8 januari 2015 20:48

Först jobbdagen efter jullovet är nu över och jag måste säga att det har gått över förväntan. Det kan kanske ha bero på att någon hade vart där och gjort mitt jobb innan mig ;)
Så jag fick ägna mina timmar åt extra grejer istället. Mjukstart är aldrig fel.

Nu ska jag för första gången på flera år lägga mig och läsa en bok. Även fast jag innan jag ens tagit fram boken har tröttnat på att läsa så SKA jag göra de. Allt för att jag såg nånstans att man inte skulle hålla på med mobilen eller se på tv innan man somnade.
Så nu är det dags att lägga bort mobilen.
Godnatt!

Av Sarah Axelsson - 7 januari 2015 17:54

Nu har vi vart på första kryssningen med Nova och Theo.
Det blev en tur med Viking Cinderella mellan Stockholm och Mariehamn.

Vi valde helt rätt dag för att ta med barnen på kryssning. När vi klev på båten fick vi ett schema med saker att göra.
Disco, fiskedamm och en massa tävlingar.

Nova hade grymt mycket tur och vann i fyra av de sex tävlingarna hon var med i och i en av de två tävlingarna hon inte vann, vann Theo istället ;)

Även Andreas hade turen på sin sida och vann en ny kryssning och en bingobricka till kryssningen.

Själv hade jag inte lika mycket tur, men en mysig resa med familjen tackar jag för!

Av Sarah Axelsson - 6 januari 2015 11:51

Ser ni vad jag ser, lite svårt att få en bra bild men.
Det jag försöker få fram är Andreas kritvita skäggstrå.

Av Sarah Axelsson - 6 januari 2015 09:20

Nu var det slut med sovmorgon för det här jullovet. I morgon blir det tidig frukost och på torsdag börjar allvaret igen.
Undra hur de ska gå.
Just idag är jag så trött så jag inte vet vart jag ska ta vägen å då fick jag ändå sova till nio.

Godmorgon!

Presentation


Välkommen in och hälsa på och läs om min familj och vårt liv!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Pyssel


Ovido - Quiz & Flashcards