sarahaxelsson

Alla inlägg under september 2013

Av Sarah Axelsson - 25 september 2013 17:38

Efter att ha gått och frusit i foppatofflor hela dagen i brist på riktiga skor fick jag ta mig en tur till skåre och köpa lite skor.
Hittade två par till mig och ett par till Andreas. Nu ska dom och barnas nya skor bara sprayas så är vi redo för hösten sen.

Mina skor, mjuka och sköna :)

Andreas skor, snygga och stora :p

Efter det här hoppas jag inte att vi kommer behöva köpa skor på ett tag.

Av Sarah Axelsson - 23 september 2013 09:36

Halloween närmar sig med stormsteg och även om vi säkert hinner pyssla ihop en hel del så finns det vissa saker som man vill och behöver köpa. På partytajm.se finns det hur mycket bra saker som helst. Dom har både ballonger, maskeradkläder för barn, pyssel och halloweendekorationer.


Den här ballongen vore nått

Ballong Spindel

Ett sånt här set skulle nog behövas i pysselhörnan.

Pysselkit

Och en sån här dräkt till lillemannen ;)

Maskeraddräkt Apa 4-6 år

Kanske ska ta och fixa iordning en halloweenkalender, en present om dagen fram till halloween :)

Halloween presentpåse Mix

 

 Sen har dom en massa andra pyssel, kalastillbehör och dekorationer för dop och babyshower också. Jag får nog vänta med min beställning tills Nova och Theo kommer hem så jag inte missar nått viktigt :)

 

Har ni nått kalas som väntar så gå in och kolla in utbudet, använd koden 12CFSPJC så får du 10% rabatt på ditt köp.

Av Sarah Axelsson - 22 september 2013 19:03

Hittade en till lampa på vinden. Som sprayades vit och sen sprayade jag på svart fladdermöss.

Tyvärr blev det lite märke efter kanterna på mallen och den vita färgen täckte inte som jag hade hoppats. Men vad gör det med lite löv i bakgrunden ;)

Den får nog pyntas lite mer innan den är redo för halloweenfesten.

Av Sarah Axelsson - 22 september 2013 18:09

Andreas gjorde ljusstakar.

Av Sarah Axelsson - 22 september 2013 17:52

Dekopage har blivit lite av ett favoritpyssel, nu är det bara att öva och öva.

Klipp ut motivet från en servett. Ta bort alla utom yttersta lagret och limma fast på underlaget.

Lacka sen över motivet, sen är det färdigt.

Av Sarah Axelsson - 21 september 2013 22:12

Idag köpte jag ju en box till Andreas. Jag skulle ha den som muta så han skulle vara snäll, tänkte att han skulle få se typ ett avsnitt om dagen bara för att vara lite extra dryg så skulle han få vara snäll för att få se sitt avsnitt. Meen, när jag kom upp efter att ha nattat barnen var filmen borta. Han hade TAGIT filmen, han fick den inte utan TOG den helt utan mitt godkännande. Nu har han sett klart på hela första skivan och fortsätter kolla.

Detta känns inte riktigt okej faktiskt. Så, nu behöver jag tips på saker han ska behöva göra för att han STAL min film!!!


Av Sarah Axelsson - 21 september 2013 18:03

I år är det väldigt viktigt att halloween inte är lika barnsligt som förra året tycker Nova. Så vi får börja fila på idéerna redan nu och det första vi fixat ordning är denna lampa.

Vi tog en enkel tråkig ikealampa. Klippte ut ansiktsdelarna av blått papper och fäste med dubbelhäftande tejp.
Enkelt pyssel med riktigt bra resultat.

Min sida

Novas sida

Av Sarah Axelsson - 21 september 2013 15:00

Idag tog vi oss en tur till köpcentret i Charlottenberg. Jag skulle köpa skor så skulle vi kolla efter jackor.
De slutade med att barna kom hem med skor, Andreas en box och jag blev utan skor den här gången också. Förstår inte varför det ska vara så svårt att köpa saker till sig själv.

Men Nova och Theo blev nöjda iaf :)

Presentation


Välkommen in och hälsa på och läs om min familj och vårt liv!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Pyssel


Ovido - Quiz & Flashcards