Direktlänk till inlägg 28 april 2013
Att köpa bilbarnstol är svårt, det är en jungel av olika stolar, märken och finesser. Ännu svårare blir det med personal som inte vet vad dom pratar om.
Först och främst frågade dom hur gammalt barnet var och jag svarade snart 4,5. Då tog dom förgivet att vi skulle ha en framåtvänd stol. När jag sa nej fanns det bara ett alternativ, dom brydde sig inte om att visa eller testa någon annan stol.
Så jag bytte taktik, jag vill ha en extrastol till en kille som snart fyller två, även här visade dom samma stol. Jag var lite fundersam, eftersom jag egentligen hade velat haft en större stol till Nova, men det verkade inte finnas eftersom hon redan är ganska stor för sin ålder. Nu vet ju jag att stolen vi köpte är väldigt bra och kommer bli jättebra i andra bilen, Nova har ju redan två av den, men jag tänkte att vi kunde testa nått nytt till Nova ett tag innan hon ska vändas. Men så fick det inte bli utan Theo fick bli nybilstolsägare istället.
Dom berättade också för mig att jag kunde vända på stolen sen, då fick jag förklara att även om dom är godkända för att vändas är rekomendationerna att inte göra det för dom är för tunga vid en eventuell krock. Att jag som kund ska behöva säga det är skrämmande, det borde va personalen dom informerar om sånt och inte tvärtom.
Jag fattar inte att barnbutiker inte lär upp personalen bättre, borde man inte lära dom att säkerheten är viktigast!?
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |||
8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | |||
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | |||
22 |
23 | 24 |
25 |
26 | 27 |
28 | |||
29 | 30 | ||||||||
|