sarahaxelsson

Alla inlägg under maj 2012

Av Sarah Axelsson - 11 maj 2012 20:38

Då var det fredag igen. Veckorna går så fort så jag hinner knappt med.

Igår hade vi finbesök här hemma, lille Leo var här och hälsade på för första gången. Självklart var även hans mamma med och hans pappa kom också in en sväng. Sen var min mormor och morfar från Norge här och hälsade på. Dom hade med sig ett set med linne och kalsong/trosor till Nova och Theo. Nova fick choklad också men jag tror det var Theo som uppskattade den mest :)


Idag har jag, Nova och Theo vart till kyrkis med en mamma från Theos föräldragrupp och hennes två barn. Vi träffade även en mamma från Novas föräldragrupp och även hon hade med sig sina två barn.

Det märks rätt tydligt vilka föräldrar som är mammalediga eftersom de äldre barnen bara får gå på dagis 15 timmar i veckan om man är mammaledig. Då passar mammorna på att va på kyrkis på fredagarna. Den där meningen var rätt förvirrande. Så vi får väl se om ni förstår :P


För övrigt har jag redan gått och lagt mig för natten. Är trött och sleten. Hoppas på att skruttan kommer in och sover hos mig inatt. Annars så brukar hon alltid vilja sova hos mig och då är det oftast jag som säger nej, men nu när jag vill att hon ska sova här så var det hon som sa nej.

Okej, nu får det va bra. Godnatt!

Av Sarah Axelsson - 9 maj 2012 20:23

Idag var det vårfest på kyrkan. Det var mysigt. Först lyssnade vi på när dom sjöng i kyrkan, sen bjöds det på korv med bröd och fika och sångteater för barnen och sen var det tipspromenad, ute i regnet. Vi blev riktigt blöta men det var det värt. För jag var så förfärligt smart att jag fick pris :) Nova fick välja priset och valde en stor chipspåse. Typiskt, jag som räknar poäng och inte vill äta sånt på veckodagarna. Sen var det godisregn för alla barn, både Nova och Theo plockade på sig så mycket godis dom kunde :)

Det blev ett litet hopp i skrivandet. Började för 40 minuter sen så jag ger mig nu, tappade liksom stinget :P

Godnatt!

Av Sarah Axelsson - 7 maj 2012 08:57

Efter typ en vecka med skrivkramp är jag nu tillbaka med nya krafter och en grymt hungrig mage.

Kidsen sover och jag själv tog mig lite tid framför datorn innan dagen drar igång på allvar.

Sovrummet börjar sakta med säkert att ta form och igår tog vi oss en sväng till ikea och köpte nya byråar och fotoramar. Byråarna blev lite stora då vi helt glömde bort att kolla måtten på dem även fast det var väldigt viktigt att dom inte var bredare än dom gamla byråarna. Men de gör inge, de blev snyggt ändå. Köpte även nya lampor till hallen efter att mamma och pappa vart här och tagit "våra" lampor i helgen :) Men tji fick dom, för nu blev det ännu snyggare än vad det var innan :D

För varje ny sak som blir gjord här hemma blir jag lite mindre irriterad på allt det som inte är gjort. De tråkiga är bara att gör man en sak så kommer man på att nått annat också måste ändras och så fortsätter det så hela tiden.

Skulle sätta upp drapperier framför garderoben igår, så Andreas krånglade för att få till den där som man händer draperierna på. Men hör och häpa, draperierna som jag köpt var för korta så nu måste jag köpa nya.

Det är svårt att få det helt färdigt när nya saker ska ploppa upp hela tiden.


Igår såg vi ett par coola killar och en tjej som var ute. Jag blev så road av att se dom så jag måste ju faktiskt nämna dom här så att ni andra också kan få lite roligt åt det. Dom gick in på coop, köpte EN alkoholfri öl som dom sedan delade så att alla fick smaka. Den coolaste av dom alla sa till dom andra att man skulle halsa ölen och visade dom andra hur han gjorde :)

Alltså hade dom bara gått in och köpt ölen för att dom tyckte att det var gott så hade det vart en sak, men man såg på dom att dom faktiskt inte alls tyckte att det var gott utan dom gjorde det bara för att vara lite tuffa.

 

Oj, det blev ett ganska långt inlägg idag. Nu ska jag gå och väcka Nova så vi hinner äta lite frukost innan Theo vaknar igen.

Hej så länge!

Presentation


Välkommen in och hälsa på och läs om min familj och vårt liv!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Pyssel


Ovido - Quiz & Flashcards