sarahaxelsson

Alla inlägg under januari 2016

Av Sarah Axelsson - 10 januari 2016 12:19

Att sova/dra sig till tolv hör inte direkt till vanligheterna här hemma. Men nångång ska man väl göra det också.
Nova sov borta i natt och Theo somnade tidigt så jag och Andreas passade på att sitta uppe halva natten. Tur för mig att det var Andreas tur att gå upp i morse, mindre tur för honom kanske ;)

Nu är Andreas iväg och hämtar Nova och Theo är hos kompisar och leker. Så jag kunde med gott samvete lägga mig en liten stund till :)

Av Sarah Axelsson - 7 januari 2016 20:05

När graderna hade stigit från -20 till -12 grader var det faktiskt helt okej att gå ut i kylan.

Rätt fint också när snön lägger sig som ett täcke över allt.

Av Sarah Axelsson - 7 januari 2016 15:10

Efter en tur i pulkabacken tyckte Theo att det var dags för en vilostund i pulkan innan han gick in i värmen.

Nova valde istället skönhetsbehandling. Med ett fotbad, varm oboy och lite mariekex var det fixat :)

Av Sarah Axelsson - 6 januari 2016 16:59

Idag kom Andreas föräldrar och bror hit och hälsade på en sväng.
Sen tog vi oss en tur till Bergvik och käkade lite lunch.

Efter att jag och Theo gjort en Lady och Lufsen puss med en pommes var det svärföräldrarnas tur och av Thomas leende att dömma var den nog mycket lyckad :)

Av Sarah Axelsson - 5 januari 2016 23:14

Denna mannen alltså, skrattar så han gråter när jag inser att min dator har slut på batteri och jag tyvärr var snäll nog att ge honom sladden.

Men tillslut gick han och letade upp en ny sladd till mig, så han har helt klart fattat poängen :)

Av Sarah Axelsson - 5 januari 2016 23:00

Nu har jag hjälp Andreas för i år. Jag både hämtade OCH kopplade in datasladden åt honom när han såg på film.

Efteråt berättade jag självklart att han efter detta kommer att få göra allt jag ber honom om resten av året. Känns som en rätt bra deal faktiskt ;)

Av Sarah Axelsson - 5 januari 2016 22:41

Idag har Nova och Theo vart iväg och lekt hela eftermiddagen. Sen bjöd vi hem barn och föräldrar på hemmagjord pizza och en omgång vildkatten, innan alla barnen la sig framför en film på datorn och vi vuxna satt kvar och pratade.
Härligt när hela familjerna kan umgås och ha kul ihop.

Detta spel köpte Andreas till mig i julklapp.
Känns som det kommer gå på högvarv här hemma.
Så roligt när alla kan vara med och spela på lika vilkor.

Rea

Av Sarah Axelsson - 5 januari 2016 12:52

Det här året har jag gått in i med inställningen att jag inte ska handla en massa onödigt. Bara det jag behöver och sen får det vara bra.
Tyvärr verkar detta lättare sagt än gjort, för vart jag än tittar syns dessa lappar.

Inte nog med att affärerna försöker locka mig till att köpa när jag kommer dit, det kommer även massa mejl och sms om alla dessa reor.
Än så länge har jag klarat mig iaf, ska bli spännande att se hur länge jag kan stå emot .

Presentation


Välkommen in och hälsa på och läs om min familj och vårt liv!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Pyssel


Ovido - Quiz & Flashcards