sarahaxelsson

Alla inlägg under december 2015

Av Sarah Axelsson - 3 december 2015 15:54

Idag känner jag mig sådär små sjuk som man kan känna sig strax innan man blir sjuk på riktigt.
Så ja kurerar mig under en filt i soffan med dator, chips och godis medan barna är iväg och leker med kompisar.

Nu är det bara en dag kvar till helgen. Då kommer äntligen Andreas hem. Sen har vi både innebandymatch, julmarknad och julbord inplanerat i helgen så de passar sig inte att bli sjuk just nu.

Av Sarah Axelsson - 2 december 2015 19:33

Efter skolan kom Nova hem och ville titta på andra delen av julkalendern, för det avsnittet var så bra.
Så även om jag själv inte riktigt fastnat för den verkar det som att Nova tycker det är bra.

Man får ju lära sig en del iaf och det är ju bra och dagens avsnitt var snäppet bättre än igen, men ändå synd att det inte känns som en julkalender.

Av Sarah Axelsson - 2 december 2015 19:23

I dagens nisse paket fick Nova och Theo en varsin ljusslinga som vi satte upp vid deras fönster.

I morgon väntar två nya paket i spisen.

Av Sarah Axelsson - 1 december 2015 20:55

Såg precis klart första avsnittet av årets julkalender, tusen år till julafton.

Att jag kommer orka titta på 23 avsnitt till av det här har jag svårt att tro. Det kändes inte alls som en julkalender. Hoppas verkligen att den blir bättre, annars får vi ta fram gamla julkalendrar och titta på istället.
Man vill ju ha lite julkänsla när man tittar iaf :/
Va tycker du om årets julkalender?

Av Sarah Axelsson - 1 december 2015 20:34

Idag har vi passat på att ta lite julkort och fixa en beställning. Inte det lättaste att få två barn att sitta still och se glada ut, men med lite mutor fick vi till det ganska bra tillslut :)

I dagens lucka var det pepparkaksformar, så vi bakade pepparkakor och la utanför Nissens lilla dörr.
Nu ligger morgondagens paket och väntar i öppna spisen.

Presentation


Välkommen in och hälsa på och läs om min familj och vårt liv!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Pyssel


Ovido - Quiz & Flashcards