sarahaxelsson

Alla inlägg under december 2015

Av Sarah Axelsson - 20 december 2015 18:19

Längtan efter julklappar var stor hos Theo i morse när jag slagit in julklapparna och lagt dem under granen.
- Mamma om du får pengar av mig kan jag få en julklapp att öppna då?
-Neej.
-Om du får alla pengar jag har?... Om du får alla pengar i hela världen?

Jag var allt lite sugen på att ge med mig och låta honom öppna ett, men då tror jag att alla hade vart slut innan julafton så han fick allt vänta som alla andra :)

Av Sarah Axelsson - 19 december 2015 22:13

Efter att ha gått och längtar efter jullov och att sluta jobba hela december inser jag nu att det bara är fem dagar kvar till julafton.
Allt det där man vill hinna med innan julafton, men inte orkade göra under tiden man jobbade. Hur ska man nu hinna göra allt det på bara fem dagar?
Allt som ska bakas, pysslas, slås in, alla julklappar som man inte hunnit köpt än.
Nej, nu får någon gärna stoppa tiden en stund så jag hinner med allt det där mysiga man vill göra innan julen är här.

Av Sarah Axelsson - 19 december 2015 21:19

Dagens nisselucka var inte så bra genomtänkt.

En varsin stålgran, problemet var bara att kulor och glitter ligger på vinden så vi hade inte så mycket att pynta dem med. Så i morgon är det mitt jobb att hitta julgranskulor och glitter, gör om gör rätt, för en halvkass kalenderpresent är inte vidare.

Av Sarah Axelsson - 19 december 2015 21:14

Idag har vi vart till Ikea på julbord. Till skillnad från de två andra julborden jag vart på i år kommer nog inte det här stå på listan över tänkbara julbord i framtiden.
Allt blev så stressigt, det var folk överallt och maten var slut i skålarna.
Men nu har vi testat, tur att vi hade trevligt sällskap iaf :)

Av Sarah Axelsson - 18 december 2015 21:25

Fick äran att vara tomte på jobbet idag, skolan hade en tävling där alla elever fick gissa vem årets tomte var.

Så vem föreställer jag?

Av Sarah Axelsson - 18 december 2015 21:17

Lucka 18 var lite svårare att hitta.

Men tillslut såg dom sina tomtearmband.

Av Sarah Axelsson - 18 december 2015 14:07

Sista dagen på jobbet avslutades med julfika med några av mina arbetskamrater.
Sen fick jag en blomma och godis av dem.

Nu har vi jullov här hemma, alla utom mannen i huset som har nån timmes jobb kvar innan han också går på julledighet.

Av Sarah Axelsson - 17 december 2015 17:32

En vecka kvar till julafton, en dag kvar till jullovet, en dag kvar till jag slutar jobba!!!
Snart, snart, snart, tänk va skönt de känns att det snart är lov.

Idag latjade nissen till det lite och "gömde" saken. De tog inte lång tid för Nova att se att tomtarna hade fått ett varsit juldiadem.

Presentation


Välkommen in och hälsa på och läs om min familj och vårt liv!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Pyssel


Skapa flashcards