sarahaxelsson

Alla inlägg den 16 december 2015

Av Sarah Axelsson - 16 december 2015 21:20

Utanför Coop brukar det sitta en tiggare som vi ibland ger pengar till. Både Nova och Theo har vart fram till henne flera gånger och idag satt hon där igen när vi skulle gå in.
På vägen ut från affären gav jag Theo pengar som han skulle ge, men då hade hon gått därifrån så vi bestämde att vi skulle gå dit med pengarna i morgon istället.
Vi sätter oss i bilen och Theo tittar på apelsinen han köpt och säger:
- Vet du vem jag ska ge den här till? Till hon damen som brukar sitta där ute för jag tror inte hon har så mycket.

Så i morgon ska vi gå till damen vid Coop med lite pengar och en apelsin.
Funderar på om det finns nått mer man kan ge, har ni några förslag på nått som skulle uppskattas?

Av Sarah Axelsson - 16 december 2015 21:10

Idag frågade Nova lite skämtsamt vad jag tror att nissen kommer med idag, för jag brukar ju gissa rätt ;)
Så jag frågade henne vad hon ville att nissen skulle komma med.
Gosedjur ville hon.

Så gosedjur fick det bli. Tur att man har köpt på dig en massa julsaker under året så det bara är att gräva fram nya saker ur gömmorna varje dag.

Av Sarah Axelsson - 16 december 2015 20:27

Årets julklapp till fröknarna står nu färdigmålade och väntar på att åka in i ugnen. Det blir muggar som barnen har målat snögubbar på, Nova målade nio stycken och Theo en ;)

På baksidan är ett hjärta där det står vem det är till och vem det är ifrån.
I muggarna har vi lagt påsar med O'boy, skumtomte, mini marshmallows och en polkagris.
I morgon ska som delas ut, hoppas alla blir nöjda.

2 dagar kvar till jullov!!

Av Sarah Axelsson - 16 december 2015 19:17

Att ensam åka in till leksaksaffären med två barn för att köpa två födelsedagspresenter till några helt andra barn känns som en rätt enkel match. Ända tills man sätter foten innanför dörren på affären. Helt plötsligt blir barnen som förtrollade, dom hör inte vad man säger och har försvunnit innan man ens kommit fram till leksakerna. Sen börjar jakten, att hitta två barn på olika håll funkar sådär, man hittar ett och då försvinner det andra. Som tur var har den snälla personalen ställt ut flertalet spel i en hörna, det hade kunnat vart en bra idé om man inte måste göra mål på de flesta av spelen innan man kan gå vidare. Sen är det dags för ett varsit toabesök innan man sakta kan gå mot kassan. När man nästan har kommit fram kommer ena barnet på att dom inte kommer få köpa nått till sig själva och försöker med alla medel för att få just den där saken som råkar ligga i slutet på affären. " Jag tänker inte lägga ifrån mig den här bollen... Om jag inte får en ballong.. Okej, jag ska ha antingen en ballong eller ett kinderägg" Tillslut har jag iallafall lyckats betala det vi ska ha och gått ut från affären, svettig och slut i huvudet, med tanken att det här gör jag inte om. Synd bara att man glömmer bort saker man inte ska göra allt för fort!

Presentation


Välkommen in och hälsa på och läs om min familj och vårt liv!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Pyssel


Ovido - Quiz & Flashcards