sarahaxelsson

Alla inlägg den 15 december 2015

Av Sarah Axelsson - 15 december 2015 21:44

När vi byggde pepparkakshuset satte vi på en pepparkaksgubbe utanför dörren,sen tyckte jag att vi skulle ha en pepparkaksgumma på andra sidan dörren, men istället fick de bli en till gubbe.

För två killar kan också vara kära sa Theo till mig.

Å de har han ju helt rätt i, man får ju vara kär i vem man vill.

Av Sarah Axelsson - 15 december 2015 21:08

Idag fick nissen komma två gånger, pepparkakshuset räknades visst inte för de låg inte i öppna spisen.
Så innan vi skulle lägga oss hade nissen smugit dit två gosedjur.

Dom va hela i ungefär 10 minuter innan ögonen började släppa och jag och Theo, övertrötta som vi var, gapskrattade så fort vi tittade på dom. Nova tyckte inte alls att det var lika roligt, så i morgon blir det till att sy lite, så kommer som nog va som nya igen sen.

Av Sarah Axelsson - 15 december 2015 16:15

När man lovar barnen att vi ska göra pepparkakshus, men det inte finns nått att köpa på någon av tre affärer. Då får man köpa pepparkaksdeg och göra det bästa av situationen.

Utan mall blir bitarna både snea och ojämna och sen blev dom lite brända också.

Sen brände vi lite socker så vi fick öppna upp alla dörrar i hela huset för att inte brandlarmet skulle börja tjuta. Bitarna gick av mitt på, men tillslut fick vi ihop dom iaf.

Sen pyntade vi med kristyr, nonstop och pepparkakor.

TaDaaaaa! Snyggt va? ;)

Presentation


Välkommen in och hälsa på och läs om min familj och vårt liv!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Pyssel


Ovido - Quiz & Flashcards