sarahaxelsson

Alla inlägg under november 2015

Av Sarah Axelsson - 21 november 2015 21:44

Igår var vi hem till Nova och Theos gamla dagis kompisar och bakade pizza, åt och hade en riktigt trevlig kväll.
Vi kom hem strax innan nio och hoppade direkt in i sängen, gött sletna efter att ha börjat tidigt en hel vecka.
Men nu är det bara fyra jobbveckor kvar, sen är det jullov :)

Av Sarah Axelsson - 19 november 2015 21:06

Idag hade brevbäraren lagt vår post på marken utanför dörren. Lite märkligt kan man ju tycka, men det var två stora paket som antagligen skulle vart genomblöta om dom legat i postlådan.

Det var Nova och Theo som fick ett varsitt paket från Farmor och Farfar.

Av Sarah Axelsson - 19 november 2015 21:00

Idag har vi passat på att njuta ute i snön. Snöbollar, snögubbar, snöänglar och en tur till pulkabacken.

Man glömmer nästan bort hur mysig den första snön är.
Nu får snön gärna ligga kvar till nästa år.

Av Sarah Axelsson - 19 november 2015 12:10

Första snön har kommit och Theo var väldigt glad när han kom på att nu är vintern här så vi får öppna julkalendrarna.
Tyvärr funkar det ju inte riktigt så, så jag bestämde mig för att göra en snökalender också, som dom kan få nu innan jul.

I dagens paket är det pepparkaksdeg.

Av Sarah Axelsson - 19 november 2015 10:00

Ja se de snöar,
de va väl roligt, hurra!

Hoppas den kan få ligga kvar lite iaf, så vi hinner göra en liten snögubbe :)

Av Sarah Axelsson - 18 november 2015 20:27

Clementiner, julvört och pepparkaksdeg.
Nu saknas bara julskinkan så är vi redo att välkomna julen.
Idag hade coop fått in ekologisk pepparkaksdeg som tillochmed var billigare än den vanliga. Ett stort plus!

Av Sarah Axelsson - 17 november 2015 20:00

Varje dag när vi hämtar posten undrar Nova om det kommit nått till henne. Oftast svarar jag nej, så på sista tiden har både hon och Theo lagt egna brev i brevlådan som dom sen hämtar.
Idag när vi hämtade posten hade jag slagit in ett paket mariekex och lagt i brevlådan till dom.

Sen gick vi in och la oss i sängen och åt kex och såg på film.
Riktigt mysigt och ett skönt sätt att koppla av efter skola/dagis.

Av Sarah Axelsson - 16 november 2015 21:00

Nu behöver jag er hjälp att hitta någon fin julbok till mina barn.
Tidigare år har dom fått de här och säkert några fler som jag har packat undan.

Så har ni några bra boktips?

Presentation


Välkommen in och hälsa på och läs om min familj och vårt liv!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Pyssel


Ovido - Quiz & Flashcards