sarahaxelsson

Alla inlägg under januari 2014

Av Sarah Axelsson - 5 januari 2014 09:48

Ikea har den perfekta lösningen på mitt sova i samma rum besvär.

En stor loftsäng som får plats över vår säng.
Synd bara att det bara är jag som har detta problem, A har hittat en annan lösning, N och T får sova i sitt eget rum. Inte mitt första val direkt, men frågan är ju hur länge dom kommer vilja sova här inne?!

Av Sarah Axelsson - 3 januari 2014 15:56

Nu är jag klar med julens sista julpyssel.

Jag hade en vitsprayad takpanna kvar i hallen som fick sig en juloutfit.
Synd bara att den inte får komma upp på väggen på elva månader.

Nu är resten av julpysselsakerna nedpackade och kommer inte upp igen förens nästa jul.
Tråkigt men sant, tur att det snart är påsk så vi kan börja påskpyssla ;)

Av Sarah Axelsson - 3 januari 2014 14:41

Tog oss ut i regnrusket förut och såg årets första vårtecken.

Gröna knoppar börjar komma fram på buskarna. Tror att buskarna missat att det fortfarande är vinter.
Tror ni att det här innebär att det inte kommer komma någon mer snö? Att våren redan är på väg?

Av Sarah Axelsson - 3 januari 2014 07:15

Man har ju alltid fått höra att man ska vända tillbaka dygnet när lovens slut börjar närma sig. Inatt testade vi detta. Vi la oss innan åtta istället för tio. Det slutade med att T vaknade kl 5 istället för 10 i morse. Riktigt så snabbt hade jag ju inte hoppats på att vända tillbaka dygnet och riktigt så tidigt hade jag inte hoppats på att behöva gå upp igen någonsin. Men nu vet jag ju hur enkelt det gick att ändra rutinerna, så nu myser vi med film i sängen hela morgonen och ikväll lägger vi oss nog lite senare igen ;)

Av Sarah Axelsson - 2 januari 2014 16:47

Efter ett samtal med Sembo är jag iaf lite närmre mitt mål, att veta allt och lite till. Nu vet jag iaf vart jag åker ifrån och bokade även transfer till hotellet. Hem bokade jag inte än eftersom vi inte vet om vi ska åka tidigare från hotellet för att hinna med att se Paris också och inte bara Disneyland.

Fick också reda på att barnvagn bara är gratis om man har barn under två år, inte till vår fördel mao. Så nu kommer vi behöva en vagn som man kan checka in som handbagage.

En sån här vagn står nu högt upp på min "vill ha inför resan lista" 


Sen är det ju det där lilla problemet att åka taxi, varken N eller T är stora nog för att sitta i en bil utan bilbarnstol. Men det känns ju inte riktigt rimligt att dra med sig en vanlig bilbarnstol. Hur har ni gjort när ni åkt utomlands? Blä, det här med bilbarnstolar får mig verkligen att må riktigt dåligt över hela grejen.

Hittade de här ryggsäckarna med en inbyggd bilbarnstol. 

Trunki BoostApakTrunki BoostApakTrunki BoostApak

Den kanske inte är den ultimata bilbarnstolen, men det kanske kan vara ett alternativ. Vad tror ni? Hur hade ni gjort? Dom är från fyra år så till N skulle den vara perfekt, det är mer T jag blir orolig över. Jag får nog kolla lite om det finns några andra alternativ annars kommer dessa också toppa min "vill ha inför resan lista"


Av Sarah Axelsson - 2 januari 2014 15:38

Nu börjar bröllopsresan närma sig. Lite drygt en och en halv månad kvar och magen börjar pirra så fort jag tänker på de.
Hur ska detta gå, vad ska vi ha med oss, vad får vi ha med oss. Jag har ingen koll på något tror ja. De enda ja vet är att vi ska åka från Norge, ja det är sant, jag vet inte vilken av flygplatserna det är, men hoppas verkligen på att det är gardemoen, annars har vi problem. Datum och tid har jag ganska bra koll på också.
Får nog bli ett samtal till Sembo och se hur man ska göra :)
Vi åkte förbi flygplatsen häromdagen och tittade på flygplanen. Insåg just då att jag nog är lite flygrädd också :/

Men ska jag till Paris får jag nog helt enkelt bita ihop och hoppa in i planet ändå.
Nej nu ska jag ringa så jag får klarhet i saker och ting.

Av Sarah Axelsson - 1 januari 2014 16:35

Och nyårslöftena har redan börjar brytas.

Gött att man har lite självdiciplin ;)
Men helt ärligt, vem skulle orka hålla sig när det ser ut så här i skåpen?

Försökte klara mig undan godiset mha lite muffins, men smeten mättade bara för stunden å så blev jag ju törstig istället, så då var inte colan heller säker längre.

Men på måndag.. Då ska jag.. Eller?

Av Sarah Axelsson - 1 januari 2014 15:45

Blev inte riktigt vad vi hoppats på. A vaknade under natten och insåg att det var blött på hans sida av sängen. Så det var bara att vakna och fixa ordning.
Nu har jag köpt tre förpackningar med blöjor så behöver jag inte oroa mig för att dom ska ta slut i första taget :)

Presentation


Välkommen in och hälsa på och läs om min familj och vårt liv!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Pyssel


Ovido - Quiz & Flashcards