sarahaxelsson

Alla inlägg den 8 januari 2014

Av Sarah Axelsson - 8 januari 2014 21:03

Idag på jobbet gick jag runt och pratade med barnen och allt jag kunde tänka på var hur mycket jag saknade N och T. Eftersom vi vart tillsammans nästan hela tiden i drygt en månad så har jag inte behövt sakna dom på så länge. Det känns skönt att riktigt få längta efter dom och veta att man snart får träffas igen.
Jag kan verkligen inte förstå hur folk som jobbar heltid och är ifrån sina barn 8 - 10 timmar om dagen, fem dagar i veckan orkar. Jag tycker det är jobbigt att vara ifrån dom under mina fyra timmar och den dagen i veckan jag jobbar heltid är inte alls rolig.
Så jag är riktigt glad att jag har möjligheten att jobba så lite som jag gör, få in lite pengar, men få desto mer tid med de bästa jag vet!

Av Sarah Axelsson - 8 januari 2014 20:30

En av mina sämre egenskaper är att jag ofta tror det värsta om vad som kan ha hänt. Det kan vara att jag ser eller hör nått, eller bara antar något så bygger jag upp ett scenario i huvudet på en millisekund, som oftast visar sig vara helt fel. Bara idag har det hänt två gånger, tur att S va här och sa åt mig att fråga istället för att anta ;)
Jag tror den här egenskapen är ärvd av mamma, hon brukar också oroa sig helt i onödan och brusa upp sig innan hon vet vad som egentligen hänt.
Kommer nog aldrig glömma när vi stod och väntade på pappa på flygplatsen och han aldrig kom. Vi fick världens panik och antog det värsta, men efter ett tag traskar han in som om ingenting hänt.
Sånna här grejer händer mig rätt ofta, så det är nått jag ska försöka bli av med under mitt golden year :)

Presentation


Välkommen in och hälsa på och läs om min familj och vårt liv!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Pyssel


Skapa flashcards