sarahaxelsson

Alla inlägg under april 2013

Av Sarah Axelsson - 28 april 2013 21:18

Här har jag bloggat för fullt idag och lite sämre många andra dagar och har till min fasa sett att nästan ingen läser.

Tillslut så slog det mig att det måste vara nått fel, för vem vill inte läsa allt spännande jag skriver ;)

Och mycket riktigt, bloggen var inte längre kopplad till facebook och visade inte mina nya inlägg.

Krångel, krångel. Men nu är jag förhoppningsvis tillbaka, både med fler inlägg och på facebook!


Av Sarah Axelsson - 28 april 2013 21:06

Att köpa bilbarnstol är svårt, det är en jungel av olika stolar, märken och finesser. Ännu svårare blir det med personal som inte vet vad dom pratar om.
Först och främst frågade dom hur gammalt barnet var och jag svarade snart 4,5. Då tog dom förgivet att vi skulle ha en framåtvänd stol. När jag sa nej fanns det bara ett alternativ, dom brydde sig inte om att visa eller testa någon annan stol.
Så jag bytte taktik, jag vill ha en extrastol till en kille som snart fyller två, även här visade dom samma stol. Jag var lite fundersam, eftersom jag egentligen hade velat haft en större stol till Nova, men det verkade inte finnas eftersom hon redan är ganska stor för sin ålder. Nu vet ju jag att stolen vi köpte är väldigt bra och kommer bli jättebra i andra bilen, Nova har ju redan två av den, men jag tänkte att vi kunde testa nått nytt till Nova ett tag innan hon ska vändas. Men så fick det inte bli utan Theo fick bli nybilstolsägare istället.
Dom berättade också för mig att jag kunde vända på stolen sen, då fick jag förklara att även om dom är godkända för att vändas är rekomendationerna att inte göra det för dom är för tunga vid en eventuell krock. Att jag som kund ska behöva säga det är skrämmande, det borde va personalen dom informerar om sånt och inte tvärtom.
Jag fattar inte att barnbutiker inte lär upp personalen bättre, borde man inte lära dom att säkerheten är viktigast!?

Av Sarah Axelsson - 28 april 2013 20:47

Igår la sig Nova kl 18, vaknade kl 9 i morse. Sen somna hon och sov i ungefär en halvtimme när klockan var strax innan tolv och nu sover hon igen.
Är det möjligt att hon bara är trött eller ska jag ställa in mig på att hon börjar bli sjuk igen?

Av Sarah Axelsson - 28 april 2013 18:14
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sarah Axelsson - 28 april 2013 17:07

Efter mycket om och men har jag nu skickat iväg hindersprövningen och namnändringslappen. Ett steg i rätt riktning, nu är det bara resten kvar ;)

Av Sarah Axelsson - 26 april 2013 13:28

Rätt dålig på att blogga på sista tiden, men har inte rikigt haft nått att skriva om så de kändes rätt ovärt,
Idag däremot ska vi köpa oss en ny bil, eller ja ny och ny, men ny för oss.
Dessutom har Andreas fått tillbaka sitt körkort idag och gör sin första dag på jobbet på en månad.
Äntligen kan han börja tjäna pengar igen ;)
Själv har jag sex dagar kvar tills jag börjar jobba. Känns inte jätte
motiverande, men de kanske är dags. Har ju snart gått hemma i två år.
Nu ska jag dra mig.
Puss hej!

Av Sarah Axelsson - 23 april 2013 08:54

Det är knappt vi hinner bli friska innsn vi blir sjuka igen här i huset. Nu har Nova feber och hostar och Theo är snuvig och hostar.
Hur ska detta gå när jag börjar jobba nästa vecka?
Idag blir det nog en soffhängardag med förhoppning om en friskare morgondag.

Av Sarah Axelsson - 21 april 2013 19:55

Nehe, de blev ingen vinst på bingolotto idag eller. Typiskt. Får ta å hämta datorn och beställa hem lite barnkläder istället, för de kan dom behöva ;)
Det är sånt man får göra när man är trött och kinkig och egentligen inte borde göra nått annat än att sova.
Tjoflöjt!

Presentation


Välkommen in och hälsa på och läs om min familj och vårt liv!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Pyssel


Skapa flashcards