sarahaxelsson

Alla inlägg den 7 februari 2013

Av Sarah Axelsson - 7 februari 2013 20:25

Idag har vi vart på musiklek. Nova och Theo fick leka av sig lite, käka lite mat och sen bar det av hem igen.
Alltid härligt att slippa laga mat på torsdagar, synd att de inte va sånt oftare ;)
Nu är det Peter Pan dax igen innan vi ska ta natten.
Gonatt!

Av Sarah Axelsson - 7 februari 2013 10:51

Nu när Nova har fyllt fyra år har vi funderat på om vi ska vända henne i stolen. Igår hade jag bestämt mig för att prova att vända på stolen hon har, en Britax two way. 

Men efter att ha läst lite om den passar den inte alls att ha som bältesstol eftersom den både är för tung och inte har något som håller bältet på plats. Med andra ord, en stol som är godkänd för att kunna sitta både bakåt och framåtvänd men som inte rekomenderas att ha framåtvänd. Varför berättar inte personalen i affären sånt? Man vill ju inte ha en stol som inte passar sig som framåtvänd, även om den är godkänd. Säkerheten är ju självklart det viktigaste vid valet av barnstol, hur kan dom då strunta i att berätta en sån sak?

Så, nu får Nova sitta bakvänd ett tag till, iaf tills vi hittar en bältesstol som verkar bra. Det gör mig egentligen inte så mycket, för jag tror inte att jag är riktigt redo för att vända henne än, även om det egentligen behövs.

Men det vore härligt att ha båda barnen i baksätet, så dom slipper sitta själv när vi åker bara vi tre. Sen så ore det ju inte helt fel att kunna sitta  framsätet igen. Så lite beslutsångest har jag allt :)

Så nu behöver jag er hjälp för att fatta mitt beslut.

När vände ni på era barn? Vad använder ni för bältesstolar? 

Presentation


Välkommen in och hälsa på och läs om min familj och vårt liv!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Pyssel


Ovido - Quiz & Flashcards