sarahaxelsson

Alla inlägg under december 2012

Av Sarah Axelsson - 19 december 2012 13:31

Efter förra vinsten från Scan damp ner i brevlådan slutade jag tävla. Men tro de eller ej, jag hade tydligen lyckats vunnit en gång till innan jag slutade tävla :-)
Så de har nog min kära mor också gjort ;)
Denna gången va de prinskorv vi vann, men jag tror jag ska slå ihop vinsterna å köpa mig en julskinka istället.
Tack ännu en gång Scan!

Av Sarah Axelsson - 19 december 2012 08:49

Idag är sista dagen Nova och Theo skulle va på dagis innan jullovet. Jag hade en massa saker att göra. Men nu ligger jag här i sängen, med en dunderförkyld Theo och inser att jag får skjuta upp allt jag skulle göra tills barnen har gått och lagt sig ikväll. Nova kom iaf iväg till dagis och får busa av sig lite innan hon ska hem igen :)
Så nu håller vi tummar och tår och hoppas att vi alla är friska till jul.

Av Sarah Axelsson - 18 december 2012 20:21

John Blund!

Titta, kom och titta kom sätt er här omkring

Det dröjer säkert ännu en stund

innan sömnen kommer med John Blund

han vill visa oss någonting


Sedan, genast sedan när sagan tagit slut

Då lovar vi att sova så sött

efter dagen är man ganska trött

men först tar John Blund med oss ut


Läggdags, det är läggdags

för klockan slagit sju

Vi träffas säkert åter en dag

då vi roar oss igen ett slag

Sov så gott godnatt med er nu

Av Sarah Axelsson - 18 december 2012 20:09
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sarah Axelsson - 18 december 2012 19:15
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sarah Axelsson - 18 december 2012 15:31

Som tvåbarnsmamma skulle jag ofta behöva dela på mig. Fattar inte att de ska va så omöjligt. Theo vill sova, men inte om jag går upp och Nova vill gå till en kompis. Tyvärr kan jag ju inte lyckas med båda samtidigt hur mycket jag än vill. Så nu ligger jag här i sängen med Theo och tycker synd om Nova som får sitta själv i soffan :/
Men snart har Andreas semester, då kan vi ju dela på oss om de skulle behövas!

Av Sarah Axelsson - 18 december 2012 15:10

Idag var det julavslutning på öppna förskolan. Nova och Theo fick en varsin bok och så bjöds det på skinkmacka och julmust. Mums!

Av Sarah Axelsson - 18 december 2012 08:37

Min ide om att hålla Theo och Nova vaken extra länge igår för att få en lång sovmorgon idag sket sig. Theo vaknade lika tidigt som vanligt, men Nova sover fortfarande. Så med lite övning funkar det nog med Theo också om några år ;)

Presentation


Välkommen in och hälsa på och läs om min familj och vårt liv!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Pyssel


Skapa flashcards