sarahaxelsson

Alla inlägg den 6 december 2012

Av Sarah Axelsson - 6 december 2012 21:49

Jag har funderat lite på hur man lättast ska ta sig fram i vinter och funderar på om barnvagnsskidor kan vara en lösning. Så nu vill jag ha lite hjälp av er som har provat dom. Funkar dom? Fördelar/nackdelar? Och framförallt, är det värt pengarna?

Av Sarah Axelsson - 6 december 2012 21:02

Såg precis ett klipp på facebook där några killar lägger en hund i en hink, häller på tändvätska och tänder på. När hunden tillslut tar sig ur hinken och elden nästan slocknat häller dom på mer tändvätska och fortsätter så tills dom tillslut häller på vatten så de slocknar. Då ser man att munnen och svansen rör sig lite, men den måste nästan vart död innan. Under hela tiden står dom och filmar och skattar.
Det här gjorde så ont i mig att jag ligger och storgrinar. Jag fattar inte att människor kan vara så grymma. Var finns medkänslan, var finns kärleken, var finns respekten för alla levande varelser? Hur kan man ens få för sig att göra nått så grymt mot någon/något? Jag förstår inte och kommer heller aldrig kunna förstå hur folk beter sig. VIDRIGT är vad det är!
Jag vill aldrig mer se en sån här film och hoppas inte jag råkar komma in på nån igen.
Tänk vad bra det vore om folk kunde älska istället för att hata, livet är för kort för att bete sig illa. Det är bättre att ta hand om varandra, leva för och med kärleken!

Av Sarah Axelsson - 6 december 2012 19:49
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sarah Axelsson - 6 december 2012 17:22

Inför morgondagens kalas har vi bakat lite muffins. Det blev chokladmuffins med frosting i form av en tomteluva.

Av Sarah Axelsson - 6 december 2012 16:03
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sarah Axelsson - 6 december 2012 13:17

När Nova får bestämma pyssel blir det målning. Idag var det julgransdekorater som skulle målas. Även de är köpta på rusta förra året.

Av Sarah Axelsson - 6 december 2012 11:41

Nu är det fraktfritt på fujidirekt, iaf för mig som får deras nyhetsbrev. Ett riktigt bra erbjudande nu inför julen när alla julkort ska beställas och man kan använda erbjudandet flera gånger. Julkorten kostar bara 2,95 kr/ st och man kan välja mellan en massa olika varianter.


Mamma hade tappat bort julkortet från Novas första jul och med detta erbjudande var det bara för mig att gå in på fuji och göra ett likadant som jag hade den julen. Jag beställde tre kort för 9 kr. Inte dåligt att man får beställa så lite, det måste ju kosta dom mer att göra och skicka korten än vad jag betalar för dom.


Om man vill kan man beställa med julfrimärken också, så har man allt på samma gång.


Så har du inte beställt årets julkort än så är det hög tid att göra det nu!

Av Sarah Axelsson - 6 december 2012 11:18

Nu börjar vi få lite julkänsla i sovrummet också. Behövs bara två ljusbollar till fönstrena så är det färdigt.

 


Presentation


Välkommen in och hälsa på och läs om min familj och vårt liv!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Pyssel


Ovido - Quiz & Flashcards