sarahaxelsson

Alla inlägg under november 2012

Av Sarah Axelsson - 15 november 2012 10:48

En sak som behövs för att få en riktigt lyckad jul är julklappar i massor.

Så varför inte försöka vinna dem?

Detta spel skulle passa perfekt till Nova!

Jag tävlar om ett Pippispel hos Britta Bloggar. Tävla här du med, tom 19/11

Av Sarah Axelsson - 14 november 2012 20:59
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sarah Axelsson - 14 november 2012 15:01

Under gårdagens auktion köpte jag mig lite fina julsaker. Två burkar, en julkortshållare, kaneldoftpåsar och ett doftljus.

Av Sarah Axelsson - 14 november 2012 09:31

Det här med att välja julkläder är både roligt och svårt. Helst vill jag hitta den perfekta julklänningen till Nova, men de verkar nästan omöjligt. I min strävan efter den perfekta klänningen gick jag in på lindex.com och hittade en massa fint som skulle passa nu i juletider och även en julklänning. Den kanske inte är så där överflådig som jag hade tänkt mig, men helt klart ett alternativ ifall jag inte hittar nått annat.

Frågan är ju om Nova gillar kläderna lika mycket som jag gör?! Tänk va gulligt om hon skulle vilja gå julklädd resten av året :)

Av Sarah Axelsson - 13 november 2012 13:56

Att jag önskade och fick just den julkalendern på dvd av Andreas i julklapp förra året var nog ingen tillfällighet..

För vilken är årets julkalender, jo Mysteriet på Greveholm - Grevens återkomst. Det ska bli riktigt spännande att se om dom lyckas lika bra den här gången.

Den första filmen är helt klart en av dom bättre julkalendrarna som visats på tv, vilken är din favorit?

Av Sarah Axelsson - 13 november 2012 10:04

Att pyssla är kul, att julpyssla är om möjligt ännu roligare!

 

På biltema säljer dom förpackningar med delar för att bygga ihop små tomtar. Enkelt och roligt och framförallt ett bra tidsfördriv i höstmörkret. De här pysslade jag och Nova ihop i helgen.

Av Sarah Axelsson - 13 november 2012 08:56

När vi skulle åka till dagis i morse hade Andreas satt i kupevärmaren åt oss. Tänk va mycket en sån enkel sak kan glädja en kall morgon!

Av Sarah Axelsson - 12 november 2012 21:15

Det känns som att den här helgen har vart riktigt lång, vi har hunnit med så mycket på bara några dagar.

I lördags var det kalas för Magnus så då var släkten här och firade honom.

Sen åkte vi och hälsade på Andreas föräldrar och stannade hos dem tills i morse.

Sen idag innan vi kom hem mötte vi upp pappa och Magnus i karlstad för att titta efter en tv, vi bestämde oss för två stycken men båda var slut så det blev ingen tv idag. De va nog inte meningen att vi skulle ha nån, så jag räknar med att det kommer komma nått fint erbjudande i reklamen inom några veckor.

Sen åkte vi hem, tog en promenad och gick sen hem och åt pizza med mamma, pappa och Magnus.

Sen åkte jag, mamma och Magnus till charlottenberg och tittade lite på köpcentret och hälsade på en kompis till mamma.

Andreas har haft en riktigt härlig eftermiddag med barn som tjatat hela tiden så jag satte mig ner och pratade med Nova om det

-Ni har nästan tjatat hål på pappa när jag vart borta, ni har nästan tjatat sönder honom..

Till svar fick jag
-mm, men mamma, nästa gång tror jag vi gör det.

Det var inte så att hon tyckte att hon gjort nått fel heller, utan hon var riktigt nöjd när hon berättade att hon nog skulle lyckas nästa gång. Härliga ungar!

Nu är det snart dags att gå och sova!

Godnatt på er!

Presentation


Välkommen in och hälsa på och läs om min familj och vårt liv!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Pyssel


Ovido - Quiz & Flashcards