sarahaxelsson

Alla inlägg under november 2012

Av Sarah Axelsson - 20 november 2012 16:05

Idag fick vi ett paket i brevlådan, från Nova oxh Theos farmor. Paketet hade fyra chokladkalendrar i sig. Mums, jag räknar med att alla är till mig ;) Nu har vi chokladkalendrar så de räcker och blir över och Nova och Theo vill helst öppna dom redan nu. Men jag är hård. Dom får vänta dom också. Med åtta kalendrar tror ja nästan vi slår förra årets samling :-)

Av Sarah Axelsson - 20 november 2012 13:32

När man går runt på stan ibland hittar man då och då någon människa som har leggings på sig, utan någon lång tröja eller något annat som täcker rumpan över. Jag brukar fundera lite på varför man väljer att gå klädd så och jag vet att flera tänker som jag.

Men i morse hände det mig också, fast omedvetet. Så när jag kommer in på dagis och tar av mig jackan inser jag att jag bara har leggings till min korta tröja. Så jag fick ursäkta mig till dagisfröken och skylla på att det var morgon :) Sen när jag kom hem tittade jag mig i spegel för att se så att byxorna iaf inte var genomskinliga och självklart så va de just precis vad dom va!

Så dagens diss går helt klart till leggings utan rumpövertäckning!

Av Sarah Axelsson - 19 november 2012 20:23
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sarah Axelsson - 19 november 2012 20:20

Idag har vi vart och hämtat ett spisskydd. Känns bra att äntligen fått det på plats, var tyvärr lite litet, men de funkar nog ändå :)

Förstår inte att jag inte haft ett spisskydd innan, det känns som en viktig grej i ett barnsäkert hem! 

Av Sarah Axelsson - 19 november 2012 10:44

Idag får vi finbesök av en söt liten gosse och hans mamma förståss :)

Då blir det en promenad till fotografen och beställa hem lite syskonbilder som vi tog på Nova och Theo för någon vecka sen. Eftersom jag redan vet att kortet blev superbra ska det bli riktigt roligt att få hem dom.

Typiskt nog så måste jag åka till ikea och köpa en tavelram också, och när jag ändå är där är det väl lika bra att jag köper några till, så jag har :)

Jag älskar foton och har nästan bara fotoramar med kort på barnen uppe på väggarna. Vanliga tavlor är inte lika roliga.


Jag skulle behöva hitta lite julkläder också, både till mig och Nova. Någon som har nått förslag?


Av Sarah Axelsson - 19 november 2012 10:08

Jag vill vinna, vill du?
Någon som är sugen på en Britax Multi-Tech II?
 
Britax Multi-Tech II är en kombistol kan användas både bakåtvänd och framåtvänd, så den passar hela vägen från ca 8 månader upp till 8 år (25kg)!
Huvudskyddet ger extra skön komfort samtidigt som det skyddar extra vid en eventuell krock. Den är fristående och sätts fast med fästremmar och är smidig att montera på alla platser i bilen. En klockren bilbarnstol helt enkelt!
 
Har du inte turen att vinna kan du ju alltid gå in på https://www.annasbabyshop.se/ och beställa hem en istället.
 
Med motiveringen:
Till min lilla tjej,  vill jag vinna denna grej. En bilstol hon kan använda i många år, eftersom den sättas både framåt och bakåt går. Med ett nackstöd som gör att hon kan sova gott och en snygg design så hon sitter flott. Men det viktigaste tycker ja, är att säkerheten är bra. Denna bilbarnstol verkar ha allt jag tycker att en stol ska ha, därför hoppas jag vinna denna åt mig älskling ida.
 
Gå in och tävla du också, tävligen avslutas idag så det gäller att passa på!

Av Sarah Axelsson - 18 november 2012 19:20

 

Idag har vi pysslat ihop en tomtekvast att ha brevid dörren. Till detta använde vi en krocketklubba, granbarr, tråd, en tomteluva och en röd "boll" som näsa.

 

Tänk så mycket roligt man kan göra med granbarr, i morgon blir det nog nått nytt :)

Av Sarah Axelsson - 18 november 2012 12:42

Idag har hela familjen vart iväg på babysim. Ett mycket uppskattat söndagsnöje och skulle Nova fått bestämma så hade vi nog vart kvar där än.


På vägen dit passade vi på att åka förbi tomten, Inge i hallas hus så att Nova och Theo skulle få se vart en av tomtens hjälptomtar bor :)

 

Eftersom vi inte riktigt visste vad som fanns inne i tomteboa valde vi att sitta kvar i bilen. Nått jag ångrar nu när jag tittat runt på internet och sett va som fanns där inne.

 

Så de får allt bli en till tur dit innan julen.

Bilderna tog jag från inges sida, det finns många fler fina bilder så gå in och titta där vetja!


Presentation


Välkommen in och hälsa på och läs om min familj och vårt liv!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Pyssel


Skapa flashcards