sarahaxelsson

Alla inlägg den 27 november 2012

Av Sarah Axelsson - 27 november 2012 10:52

Helt ärligt, vem var dum nog att komma på att man ska jobba 40 timmar i veckan för att få ihop en vettig lön.

Är det meningen att barnen ska bli uppfostrade på dagis för att vi som föräldrar måste jobba nästan hela dagarna och när man har jobbat kommer  man hem, trött och kinkig och barnen kommer va trötta och kinkiga efter en lång dag på dagis. Sen ska man laga mat och efter det är det typ en timme kvar tills man ska gå och lägga sig igen.

Det är helt sjukt att det kan få vara så här. Borde det inte vara vettigare att man ska vara hemma på dagarna och ta hand om familjen istället för att vara på ett jobb.

Iaf jag har skaffat barn för att kunna vara med dem, inte för att nån annan ska få sköta om dom medans jag jobbar.

Det här är helt sjukt och jag blir arg bara jag tänker på de.

Det borde finnas valmöjligheter så man kan stanna hemma med barnen iaf tills dom börjar i skolan.

Om man nu bara lever en gång borde man väl få chansen att leva ett roligt liv med dem man älskar istället för ett liv ifrån dem!



Av Sarah Axelsson - 27 november 2012 10:47

När man tänker efter hur mysigt det är med snö så glömmer man lätt bort att snö och slask oftast hänger ihop.

Ifall det är riktig snö tycker jag att det är riktigt mysigt när det snöar, men när det är slask vill jag egentligen bara sitta inne och hoppas att de snart torkar bort.

Idag fick vi cykla till dagis i slask, det var inte uppskattat utan kallt och blött.

Så tummen upp för snö, men tummen ner för slask!

Av Sarah Axelsson - 27 november 2012 09:25

Jag tror jag börjar bli sjuk, jag är hängig och illamående. Detta ser inte ljust ut.

Nova är hemma från dagis, hon var inte heller så pigg i morse, så vi får väl se vad detta leder till.

Theo kom iväg till dagis iaf, så nu kan jag och Nova ligga i soffan och kurera oss under täcket i några timmar.


Presentation


Välkommen in och hälsa på och läs om min familj och vårt liv!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Pyssel


Ovido - Quiz & Flashcards