sarahaxelsson

Alla inlägg under oktober 2012

Av Sarah Axelsson - 7 oktober 2012 13:04

Idag har jag och Nova vart på scrapbookmässan. Vi köpte lite papper och annat småplock så nu är vi redo att börja scrapbooka på riktigt :-)
Träffade Sanna och Leo på mässan också, trevligt trevligt.
Nova fick sitta och pyssla lite på mässan medan jag gick runt och tittade. Det tycker ja är bra när dom fixar roliga saker för barnen att göra medan vi föräldrar kan handla :-)
Nu är jag supertrött. Trodde jag skulle få sova lite med Theo, men han sprang upp istället. Å kvar ligger ja och orkar inte röra mig mer än att skriva och kolla på surfplattan.

Av Sarah Axelsson - 6 oktober 2012 20:08

Idag har jag, Theo och mamma vart på arvikamarten. Köpte bara godis och en festis. Var rätt tråkigt utbud idag. Eller så är det för att man redan sett allt annat på andra marknader.
Sen har jag, nova och theo följt med andreas till torsby å kollat när han spelade handboll. Passade även på att ta med familjen och visa vart några av mina släktingar ligger begravda. Blev en lång men härlig dag. Känns bra att ha kommit iväg till kyrkogården igen, har pratat om att jag vill åka dit ett tag men de har unte blivit av innan. Tror det var ungefär åtta år sen vi var där sist.
Nu ska jag gå upp en sväng å få nått i magen. Sen ska jag krypa ner i sängen och mysa med lite godis.
Ha de så bra!

Av Sarah Axelsson - 5 oktober 2012 20:56

Det är fredagkväll och säkert fest på en massa ställen ikväll. Själv sitter jag hemma, utan en tanke på att dricka alkohol eller gå ut och härja. Ne, tacka vet ja lugna helger.
Däremot ser jag fram emot en helg med mässa och kanske tillochmed marten. Får se vad vi hittar på imorgon.
Andreas ska iaf spela handboll den tråkmånsen. Va borta så där när vi har helgen ledig :-)
Här hemma har vi lagt oss för att sova redan. Ska bli rikigt skönt med en tidig natt. Sen hoppas jag även på sovmorgon i morgon ;)
Godnatt på er alla!

Av Sarah Axelsson - 4 oktober 2012 21:30

Det går runt i skallen på mig just nu. Så mycket jag vill, behöver eller ska göra. Men känner inte att jag har tid eller lust att ta tag i något nästan. Idag har jag iaf fixat med Theos dopkort. Bara så där ett år för sent. Men men, bättre sent än aldrig. I helgen är det scrapbookmässa. Då får de bli lite mer plock och även ett nytt album. Hittade några hundra kort som inte fått någon plats i ett album än. Inte jätteroligt att leta reda på vilken dag korten är tagna eftersom dom flesta korten är från typ 2009, 2010. Men de e väl bara att ta tag i det också så blir det också gjort.
Sen är det ju allt annat också. Att man tex måse skaffa ett jobb, fast jag egentligen vill vara hemma med barnen. Men utan jobb får man ju inga pengar, funkar ju så länge man har akassa.. men va ska man göra sen då?
Sen vill vi ju köpa hus också, men man får ju inge lån utan jobb.
Och en ny bil behövs också snart.
Som ni förstår är det rätt mycket att tänka på och detta är bara en liten del av de.
Men nu ska ja ge mig och hoppas på att Nova snart kommer in å kramas lite :-) Godnatt på er!

Av Sarah Axelsson - 4 oktober 2012 10:57

Åhh, idag har jag ännu en sån här morgon när ingenting går som jag vill. Först och främst var jag redan rätt kinkig när jag gick upp i morse. Lite gnällig och ruskigt kort stubin. Så vi gjorde oss iordning här hemma för att åka till dagis. När det är 5 minuter kvar innan dom ska va på dagis är vi påväg ut mot bilen och inser att vi inte har någon bilnyckel. Sur som jag var ringde jag både pappa och Andreas för att få reda på var bilnycklarna var. En hade mamma och en hade Andreas med sig till jobbet. Så det var bara att packa upp oss på cykeln och cykla iväg. Detta gjorde ju inte min dag bättre iaf.

Nu sitter jag här och väntar på Magnus, han skulle åka och hämta en grej på ica om ca 10 minuter och sen komma hit, detta var för 1h och 10 minuter sen. Detta är en vanlig sak för oss Axelssonare, att vi aldrig kan komma när vi säger att vi ska de. Men just idag så skulle jag ha vart på möte för 2 minuter sen. Eftersom jag inte orkade cykla ännu en gång så sket jag i allt och tänker säga till henne jag skulle träffat att jag glömt och beklaga mig.

Nu hoppas jag bara att Magnus kommer innan jag ska hämta barnen på dagis. För annars kommer jag nog inte vara allt för rolig att ha att göra med idag.

Av Sarah Axelsson - 3 oktober 2012 09:41

I lördags hade vi återträff med 9d. Va riktigt roligt och jag tror att alla hade en toppenkväll. Så det får vi göra om snart igen :-) det började med att vi satt här å sen gick vi ut på krogen. Dagen efter tyckte jag grymt synd om mig själv och mådde inte som jag förtjänade :-) men men, de e tur att sånt går över fort ;)

Av Sarah Axelsson - 1 oktober 2012 11:44

Efter långa funderingar vad jag skull köpa för overaller till Nova och Theo kom jag självklart fram till att dom skulle ha matchande :) Sen ville jag att de skulle vara didrikson, för de känns som det bästa märket på ytterkläder, ganska dyrt men ändå förhoppningsvis värt pengarna. Fick ju halva priset på dem så de va ju inte så farligt ;)

Till Theo blev det en sån här

Och Nova fick en sån här

Dom är verkligen supersnygga, skulle själv kunna tänka mig att ha en, men de verkar inte finnas i min storlek :) Nu är det snart dags att hämta barnen på dagis, ha de så bra!

Presentation


Välkommen in och hälsa på och läs om min familj och vårt liv!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Pyssel


Ovido - Quiz & Flashcards