sarahaxelsson

Alla inlägg den 22 oktober 2012

Av Sarah Axelsson - 22 oktober 2012 20:26


Dagens goda gärning är gjord. Jag satt i duschen och hade det alldeless för varmt för mitt eget bästa. Då ser jag en fluga på väggen. Jag tänker inte så mycket på de utan lämnar den ifred. Efter en liten stund ser jag att flugan flyter hjälplös mot brunnen. Så jag hjälper honom upp ur det varma vattnet. Måste faktiskt säga att jag var lite orolig för den när jag släppte ner den på golvet och såg hur den kröp iväg. Men när jag en stund senare kom ut ur duschen satt den där utanför och putsade sina vingar igen. Så jag sträckte fram handen och den kröp upp på handen en stund innan den flög iväg. Det tolkar jag som att den visste att det var jag som hjälpt den :)


Av Sarah Axelsson - 22 oktober 2012 09:32

Mornar är verkligen inte min grej, ännu en gång har det vart en pissmorgon. Det börjar med att Andreas väcker mig och säger att det droppar från ventilen ner i sängen. Så de va bara att gå upp och fixa det. Sen var morgonen faktiskt rätt bra fram till dess att Theo hällde ut ett helt glas välling i soffan, som jag efter mycket slit och torkande fortfarande inte kan få bort. Får hoppas att det försvinner lite mer när den har torkat. Men jag var fortfarande glad fram till dess att jag skulle gå ut till cykeln och åka till dagis, då jag inser att cykelnyckeln ligger i bilen. Så jag ringde och skällde ut Andreas för att han inte kollat bilen innan han åkte iväg. Fast det egentligen var mitt eget fel att jag inte tog ur den ur bilen när vi kom hem igår. Men så kunde jag ju inte tänka då, utan då var det bara Andreas fel.

Så vi fick ta vagnen till dagis, när jag väl lämnat barnen och gått hem tänker jag ta fram min mobil. Men vart är då den, joooo SJÄLVKLART på vagnen. Morrrrrrr!

Varför ska allt hända samma morgon, orkar inte med sån där skit. Så nu ska jag sitta i soffan och sura resten av morgonen.

Presentation


Välkommen in och hälsa på och läs om min familj och vårt liv!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Pyssel


Ovido - Quiz & Flashcards