sarahaxelsson

Alla inlägg under september 2012

Av Sarah Axelsson - 19 september 2012 13:09

Idag åkte jag in och handlade mat för hela månaden. Brukar oftast göra det när barnbidraget kommer, men då kommer alla andra barnfamiljer också och handlar så nu passade jag på när barna var på dagis då jag kunde strosa runt där inne själv. Det var inte alls mycket folk på affären, i sånna lägen är det faktiskt helt okej att handla. Skulle behöva ta mig en tur till ö&b också. Men det får vänta tills i eftermidda eller i morgon. Om nån vill följa med är det bara att hojta till. Puss hej!

Av Sarah Axelsson - 18 september 2012 20:41

Har skaffat mig instagram, men har inte börjat använda de än. Utan bara kolat runt lite på andras bilder. De känns inte som att de kommer bli så mycket använt av mig om jag inte skaffar de på mobilen också, så ja får nog göra det. Har ju inte riktigt fattat grejen. Är det bara vissa som kan se bilderna eller kan alla se dom? Jag får nog se till så att lite fler jag känner skaffar de så kan de nog bli riktigt skoj tillslut :-) men nu ska jag nog sova istället och förväntar mig massvis med kommentarer om hur man använder instagram i morgon när jag vaknar :-) Godnatt!

Av Sarah Axelsson - 18 september 2012 10:14

Idag tror jag att vi har en otursdag här hemma. Det började efter att Andreas hade åkt till jobbet i morse. Jag, Nova och Theo låg och sov när jag hör att Theo börjar röra på sig. När jag inser att inte Andreas ligger på andra sidan och kan stoppa honom får jag lite smått panik. Tittar upp och ser att det står en mörk skugga i sängen, ohhneej Theo, jag slänger mig och försöker fånga skuggan och hör en dunk i golvet. Det var tydligen inte Theo som stog i sängen, Theo ramlade ner en bit längre bort och slog i pannan. Men jag är väldigt glad att han inte stod upp i sängen iaf, då hade de nog gjort ont.

Sen la vi oss och sov igen.

När klockan sen ringde valde vi att fortsätta sova en stund till. En halvtimme innan vi skulle va på dagis gick vi upp och gjorde oss iordning.

Sen satte vi oss på cykel och skulle åka iväg, då ser jag en spindel i nästan vid Novas huvud. Jag öppnar skyddet till cykelkärran och föröker hitta denna läskiga varelse, men den är försvunnen. Så jag får förklara för Nova att det inte är någon fara utan hon kan bara släppa ut den om den kommer fram igen. Samtidigt som jag själv hoppar till av rädsla när jag tror den kommer emot mig, det var som tur var bara ett löv.

Sen cyklade vi iväg, det småregnade lite, men ändå inte så farligt. In och lämna barna på dagis och ut till cykeln igen. Nu regnade det inte lite kan jag ju säga. Så jag blev blööööt.

Sen kommer jag in och ska dammsuga. Men de kändes så obehagligt i huset att jag gav upp, vågade inte stå med ryggen mot dörröppningarna. Efter ett tag kändes de lite bättre och jag dammsugade klart överallt, då som om jag inte redan var nog sur/irriterad kör jag på foten med dammsugaren, det gjorde ont.

Till min fasa upptäckte jag sen att ingen hade plockat ur diskmaskinen, så då började jag göra det å får ett glas fullt med vatten rätt på golvet och mina sockar. Så nu gav jag helt enkelt upp, jag strejkar mot mer jobb idag!

Av Sarah Axelsson - 17 september 2012 20:17

Äntligen kom min efterlängtade rea på fuji. Halva priset på alla förstorningar. Nu kan jag fixa ordning mina tavlor i vardagsrummet. Det kommer blir superfint. Nu gäller de bara att kolla igenom alla kort man har och se vilka man vill förstora. Med alldeless för många kort att välja mellan kommer de bli ett svårt val. Men nu är de nog dags att sätta igång. Godnatt på er alla!

Av Sarah Axelsson - 17 september 2012 10:39
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sarah Axelsson - 16 september 2012 21:25
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sarah Axelsson - 16 september 2012 17:07
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sarah Axelsson - 15 september 2012 19:58

Idag när jag för en gångs skull hade chansen att bara ligga å se på tv i några timmar fanns det självklart inget vettigt att titta på, så jag låg och kollade på flera avsnitt i rad av kontaktannonsen. Ett helt värdelöst program, men ändå fick jag mig en tankeställare. Några av dom som va med programmet sa att dom ville ha någon att mysa med i soffan framför tvn med tända ljus å myspys. Men helt ärligt, sysslar par verkligen med sånt efter några år? Och om inte, varför slutar man med det? Här hemma blir de då inte tvmys för när vi väl skulle hinna med det väljer vi istället egentid. Detta ska jag försöka ändra på, jag ska införa obligatoriskt soffmys minst en dag i veckan!

Presentation


Välkommen in och hälsa på och läs om min familj och vårt liv!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Pyssel


Ovido - Quiz & Flashcards