sarahaxelsson

Alla inlägg den 14 september 2012

Av Sarah Axelsson - 14 september 2012 22:36

Redan när jag vaknade i morse fick jag ringa till Andreas och säga att jag var sjuk. Inte för att han skulle komma hem från jobbet, utan för att han alltid blir "sjuk" så fort jag säger att jag är sjuk. Så när jag vill ligga i sängen å bara vara är det istället Andreas som gör det. Med andra ord ringde jag och förvarnade honom idag så han skulle förstå att jag inte skulle orka allt för mycket.

Dagen gick faktiskt riktigt bra, trots att jag mådde dåligt tog jag med mig barna till kyrkan och sen åkte jag och Theo iväg på babysim.

Sen gjorde jag dagens största misstag, när vi hämtat Andreas och Nova på Andreas jobb började jag slappna av och känna efter hur jag egentligen mådde. Med andra ord gjorde jag det fruktansvärda misstaget att faktiskt tro att Andreas skulle ta hand om barnen under resten av eftermiddagen/kvällen så att jag kunde lägga mig och vila.

Som ni kan förstå hände inte detta, medans jag gjorde ordning baguetter och pannkakor till barnen satt Andreas på toa. Sen när jag faktiskt inte orkade mer gick jag in och la mig, då satte Andreas på en film till Nova i sovrummet och lät henne och Theo sitta här inne med mig medan han själv låg framför tvn i vardagsrummet och hämtade Theo någon minut när jag sa ifrån.

Tillslut fick jag nog och tog mina saker och la mig i soffan tills alla andra hade somnat. Sen skickade jag upp Andreas. Nu ligger han framför tvn i vardagsrummet igen och där får han gärna stanna i natt. Ligger mycket hellre och myser med Nova som ligger brevid mig!

Skulle behöva ett badkar nu på en gång känner ja, har redan duschat två gånger för att jag fryser så. Feber är verkligen inte att leka med. Får hoppas att värktabletten snart börjar verka så jag kan sova lite och förhoppningsvis vara lite piggare i morgon.

Presentation


Välkommen in och hälsa på och läs om min familj och vårt liv!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Pyssel


Ovido - Quiz & Flashcards