sarahaxelsson

Alla inlägg den 15 januari 2012

Av Sarah Axelsson - 15 januari 2012 22:20

Igår gick flyttlasset hem till huset. Nu bor vi tillsammans med pappa och Magnus i ungefär en och en halv månad :) Jonas har vart hemma i helgen också så det har verkligen varit fullt hus.

Känns inte riktigt som att det är vi som bor här än, utan mer som att vi är och hälsar på ett tag, men det ändrar sig nog med tiden. Man känner sig väl aldrig riktigt hemma någonstans efter bara några dar, även om jag har bott här större delen av mitt liv så var det ju ett tag sen det var hemma hos mig.


Flyttningen började bra, Andreas backade in lastbilen och jag skulle vara duktig och hjälpa honom att packa ut lite lådor. Tog en låda och sprang ner för trappen. Men när det var typ två trappsteg kvar trampade jag snett och ramlade ner för trappen och stukade foten. Tji fick jag för att jag försökte hjälpa till. Men det gjorde ingen skillnad, det vara bara att resa sig upp igen och fortsätta flytta. Så länge jag gick på foten var det okej, men att sätta sig ner och sen resa sig igen va inge vidare. Trodde jag skulle få åka in till sjukhuset idag men så vaknade jag och insåg att den mesta svullnaden var över och det gjorde inte så ont längre. Vet inte om det berodde på att jag haft foten i högt läge under helgen, eller om det var träningsverken i mina vader och armar som tog över de onda i foten :)

 

Nu har jag en vecka med städning att se fram emot, jippi... Eller inte. Det måste ändå va de värsta med att flytta. Att behöva städa upp skiten efter sig. Som tur är kommer Andreas mamma hit och hjälper till att städa. Vore grymt skönt att bli klar med städningen på onsdag så vi kan besikta lägenheten i slutet av veckan och verkligen känns oss klara och nöjda med allt. Sen är man ju lite nyfiken på hur mycket påbackning vi kommer få på lägenheten, hur mycket vi måste betala för. Hoppas de e mörkt när dom besiktar så dom inte ser allt :P Tror inte det är så mycket, men när man går runt och tittar så ser man ju alla hål å grejer och vi har ju ingen aning om hur noga dom är med sånt. Men men, vi får hoppas på de bästa.

 

När allt det här med flyttningen är över hoppas jag att jag får tid och ork att ta tag i det här med bloggandet igen. Har ju försökt några gånger nu, men det går inge vidare. Skriver en gång och sen är det stopp. Därför tänker jag inte säga att jag skriver i morgon, utan helt enkelt att jag skriver när jag har tid, lust och ork. Så tills dess får ni ha de så bra!



Presentation


Välkommen in och hälsa på och läs om min familj och vårt liv!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Pyssel


Ovido - Quiz & Flashcards